Test drive Hyundai Elantra 1.6 Exclusive – Un familist convins – GALERIE FOTO
Hyundai Elantra este primul model sedan din gama constructorului coreean şi se remarcă la câteva capitole, mai ales că şi preţul de achiziţie este atragător. Există şi câteva minusuri, dar în final depinde de fiecare şofer pe ce pune accent când alege o maşină.
Exterior interesant pentru Elantra
Mi-a plăcut la Hyundai Elantra designul modern, cu farurile şi stopurile ascuţite şi cu luminile de zi LED foarte reuşite, în formă de triunghiuri dreptunghice fără bază. Pe modelele mai bine echipate Exclusive şi Highway există şi lumini de drum cu LED. Jantele pleacă de la 15 inchi şi merg până la 17 inchi, dar cele pe 16 pe care le-am avut pe modelul de test arătau foarte bine şi chiar dacă unii preferă modelele mai mari, trebuie luat în calcul şi creşterea consumului.
La 4,62 metri lungime şi 1,8 metri lăţime, Hyundai Elantra este un model care cochetează cu clasa medie.
Foto: Mihai Pop / ProMotor
Grila masivă care se prelungeşte până în pământ mi-a adus aminte de modelele Lexus, iar semnalizatoarele sunt montate jos pe bară, deasupra proiectoarelor. După mine, prea mult crom la exterior – în jurul grilei, pe ramele portierelor şi pe mânere – dar asta e o chestiune de gust.
Din profil se remarcă spatele înalt, care te trimite cu gândul la un model cu hayon, deşi Elantra este un model în 4 uşi. Spatele înalt înseamnă că şi luneta este mai înclinată şi vizibilitatea are de suferit. Este nevoie de o cameră video sau cel puţin de senzori de parcare. Modelul testat, Elantra Exclusive, o avea cameră, deci parcarea se făcea fără stres, iar Hyundai o oferă standard încă de la al doilea nivel de echipare (Comfort).
Ce mi-aş mai fi dorit pe uşa portbagajului este un buton de deschidere. Camera de marşarier este montată sus, deasupra siglei, însă mi se părea mai logic camera să stea în zona suportului de număr şi sus să fie un buton pentru deschiderea portbagajului. Cei de la Hyundai oferă totuşi deschiderea din cheie, precum şi de la interior, deci lipsa acestui buton nu este un mare dezavantaj.
Rabatarea banchetei (1/3 şi 2/3) este şi ea un pic ciudată, pentru că se acţiona din portbagaj, fiind apoi nevoie ca şoferul să meargă la bancheta din spate pentru a trage de scaune.
Portbagajul are 460 de litri şi este încăpător, iard sub mocheta lui am găsit ceea ce acum 10-12 ani era normal, dar acum a ajunsă să fie o supriză plăcută: o roată de rezervă de dimensiuni normale cu jantă de aliaj.
Interiorul nu este fabulos, dar oferă tot ce ai nevoie
Interiorul este spaţios şi 5 persoane încap în Elantra, iar în varianta Exclusive aceştia primesc şi guri de aerisire în spate. Dacă sunt doar 4 persoane în maşină, cei din spate pot folosi şi cotiera cu suport de pahare, care vine standard pe toate variantele de echipare.
Poziţia la volan este bună, vizibilitatea la fel, dar scaunul şoferului este singurul care oferă reglaj pe înălţime.
Ergonomia este bună, la fel şi materialele folosite şi te simţi foarte rapid în elementul tău la bord. Totul e uşor accesibil şi Hyundai Elantra este genul de maşină în care te urci, învârţi cheia şi porneşti.
Foto: Mihai Pop / ProMotor
Volanul lui Elantra este întâlnit şi pe alte modele Hyundai, precum i30, şi oferă funcţii pentru telefon, setarea afişatului de 3,5 inchi dintre cadrane şi funcţiile sistemului audio, dar ce mi-a plăcut la el este faptul la dacă vrei să treci la următorul post de radio începe şi le ia la rând pe toate disponibile şi nu face selecţia doar dintre cele setate ca fiind preferate. E un detaliu, însă contează.
Sistemul de infotainment are un display de 7 inchi şi este oferit încă de al doilea nivel de echipare, alături de camera video de marşarier. Suportă Android Auto şi Apple Carplay, dar şi conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil. Este poziţionat sus, între gurile centrale de ventilaţie.
Foto: Mihai Pop / ProMotor
Modelul Exclusive este oferit şi cu un finisaj lucios negru pentru bord, dar cred că acesta se potriveşte mai bine cu un interior închis la culoare. Modelul de test avea tapiţerie bej şi între finisajul lucios negru, plasticul gri deschis şi inserţiile de aluminiu, interiorul părea încărcat.
Un singur motor, clar destinat familiştilor
Hyundai oferă Elantra cu un singur motor şi două variante de transmisie, deşi cea automată este disponibilă, alături şi de cea manuală, doar pe versiunea de top Exclusive.
Motorul pe benzină de 1,6 litri produce 128 de cai-putere şi un cuplu maxim de 155 Nm. Este un propulsor echilibrat pentru Elantra, îşi face treaba cu brio, însă nu este sprinten. În ciuda puterii sale, pentru că este aspirat se dezmeticeşte mai greu şi sunt necesare 11,8 secunde pentru a atinge 100 km/oră, însă viteza maximă este bună, de aproape 200 km/oră. Acest motor probabil va părea suficient de puternic multor şoferi, odată ce se obişnuiesc cu el.
Foto: Mihai Pop / ProMotor
În traficul de zi cu zi este plăcut de condus, porneşti de la semafor şi atingi suficient de repede viteza legală, dar odată ce ieşi pe autostradă şi vrei să atingi poate 130 km/oră, cei 128 de cai se arată greu. Abia după 3.500 de ture Elantra îşi intră în formă, iar zgomotul care ajunge în habitaclu la aceaste turaţii devine pronunţat.
Suspensia este confortabilă, ca pentru o maşină de familie, dar direcţia pare un pic cam moale, însă cât timp parcursul este calm asta nu te incomodează deloc.
Aş alege oricând transmisia automată pentru confortul oferit în oraş, precum şi la drum lung, însă dacă m-ar interesa să obţin maximum de putere din Elantra, probabil aş lua transmisia manuală. Ambele sunt cu 6 trepte.
Când vine vorba de consum, Elantra în oraş se mulţumeşte cu 11%, iar pentru un motor aspirat de 128 de cai-putere, valoarea este rezonabilă.
Concluzie Hyundai Elantra
Cine caută un model spaţios, de familie, cu dotări bune şi preţ accesibil se poate orienta către Hyundai Elantra. Designul este modern şi nu pare să fie prea curând afectat de uzura morală, modelul este confortabil, iar pentru majoritatea şoferilor singurul motor disponibil va fi suficient de puternic odată ce se obişnuiesc cu el.
Foto: Mihai Pop / ProMotor