Test drive Honda HR-V 1.5 i-VTEC – Cel mai puternic motor oferit vreodată pe micul SUV japonez. Aspectul sportiv este bonus – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 03 mai 2019 Test drive

Pentru a rămâne relevant pe piaţa cu cea mai mare creştere din ultimii ani, cea a SUV-urilor şi crossoverelor, trebuie să te diferenţiezi de competiţie fie prin designul exterior, fie prin lista de dotări, performanţe sau spaţiul interior. Honda HR-V este un SUV mic de familie care încearcă să bifează câte puţin din toate. Pe lângă interiorul elegant care poate fi configurat în mai multe moduri HR-V, încearcă să impresioneze şi prin adăugarea în gamă a unui motor ceva mai potent – 1.5 i-VTEC de 182 de CP, precum şi a pachetului Sport.

Facelift-ul primit în această primăvară apropie modelul HR-V de şoferii familişti care îşi doresc, pe lângă spaţiul interior generos şi designul exterior original, şi ceva mai mulţi cai putere sub capotă. Aici intervine motorul de 1.5 litri VTEC TURBO, văzut pentru prima oară la Honda Civic. Această unitate cu patru cilindri oferă 182 CP. Echipată cu cutia de viteze CVT acceleraţia de la 0-100 km/h durează 8,7 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h. 

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Maşina de test beneficia de nivelul de echipare Sport, iar asta însemnă, pe lângă detaliile exterioare cromate de pe grilă şi lumini LED, atât în faţă (faruri, lumini de zi şi proiectoare de ceaţă), cât şi în spate. De pe maşină nu au lipsit nici jantele din aliaj de culoare neagră. 

Habitaclu plăcut privirii

În interior, crossoverul japonez are materiale de calitate bună, care cochetează cu segmentul premium. Pe scaune avem o combinaţie de material texit şi piele, în două culori, precum şi plastice lucioase pe canalul central şi bord. 

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Lângă levierul transmisiei, avem frâna de mână electrică şi butonul Brake Hold, suporturile de pahare care pot fi configurate în diverse forme şi o cotieră acoperită cu piele. Pentru a ajunge la sloturile USB şi priza de încărcare este nevoie să te întinzi puţin, deoarece acestea se află sub consola plutitoare.

Planşa de bord este curată şi face întregul habitaclu să se simtă aerisit. Sistemul de infotainment Honda Connect are un ecran touchscreen de 7 inch bine integrat în bord, însă trebuie să menţionez că grafica sistemului de operare ar trebui îmbunătăţită, la fel şi viteza de răspuns.

Pe marginea display-ului, dar şi la comenzile climatizării, Honda a folosit butoane capacitive. Aici depinde de fiecare. Unora le place aspectul şi modul lor de acţionare, pe alţii îi incomodează lipsa butoanelor fizice. Instrumentarul de bord este ceva mai simplu. Există două ceasuri analog şi un display monocrom, unde sunt afişate informaţiile oferite de computerul de bord sau detalii legate de anumite funcţii ale maşinii, precum setarea pilotului automat. 

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Scaunele lui Honda HR-V au o susţinere laterală bună şi sunt spaţioase, iar şoferul şi pasagerul din faţă vor avea o privelişte excelentă mulţumită parbrizului mare. Bancheta din spate oferă loc destul de bun pentru adulţi înalţi, atât la cap, cât şi la picioare. Honda se mândreşte cu sistemul banchetei rabatabile „Magic Seats”. Acesta permite rabatarea scaunelor din spate şi pe verticală, iar aşa pot fi transportate şi obiecte foarte voluminoase. Honda HR-V străluceşte cu adevărat la spaţiul din portbagaj: 540 de litri din start.

Marea noutate: motorul turbo de 182 CP

Unitatea de 1.5 litri pe benzină, alături de tracţiunea 4×2 şi cutia CVT oferă o acceleraţie puternică şi un cuplu consistent la roţi, aşa că depăşirile se fac foarte uşor, mai ales în modul Sport. Cutia de viteze îşi face treaba foarte bine, cu schimbări destul de rapide şi line. Cei care vor să controleze momentul şi modul în care ajunge puterea la roţi trebuie să opteze pentru transmisia manuală în 6 trepte. Am testat această transmisie alături de modelul HR-V de 130 CP şi mă pot declara mulţumit de ea. Cu toate acestea, ea nu poate înlocui confortul oferit de transmisia automată. Consumul mixt întregistrat în timpul testului a fost de 10 litri la suta de km. 

Dragoş Savu / Mediafax Foto / ProMotor

Siguranţa înainte de toate

Honda HR-V a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP, iar toate modelele HR-V beneficiază de sistemul de control al vitezei de croazieră şi frânare automată de urgenţă. Honda plusează la capitolul siguranţă cu multe sisteme oferite chiar din varianta de bază. Printre ele,  avem sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de avertizare la părăsirea benzii şi sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, dar şi altele.

Verdict

La drum, Honda HR-V se dovedeşte un partener de încredere. Pe asfalt are aptitudini noi datorită propulsorului de 182 CP, dinamica fiind bună şi suspensie confortabilă. Nu dezamăgeşte nici pe drumuri de macadam, dar nu trebuie exagerat în off-road. Spaţiul interior este marele lui atuu, iar motorul de 180 de CP, cel mai puternic oferit vreodată pe HR-V, schimbă complet micul SUV japonez.

Date tehnice Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Preţ – Nivel de echipare Sport – 30.900 de euro TVA inclus

Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Capacitate (cm3) – 1498

Putere maxima (CP/rpm) – 182/5500 

Cuplu maxim (Nm/rpm) – 220/1700-5500 

Transmisie – AT

Tractiune – 4×2

Viteza maxima (km/h) – 215

Acceleratie (0-100 km/h) sec – 7,8

Combustibil – Benzină

Capacitate rezervor (litri) – 50

Masa proprie (kg) – 1435

Dimensiuni (Lxlxh) (mm) – 4346x1790x1605

Ampatament (mm) – 2610

Capacitate portbagaj VDA (litri) – 448/1043/1473

Garda la sol (mm) – 180


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide