Test drive HONDA CR-V 1.5 VTEC Turbo 4WD Executive – SUV-ul japonez îşi păstrează atuu-urile, dar devine mai elegant cu trecerea timpului – GALERIE FOTO
FOTO: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Design-ul este fluid, cu flancurile capotei uşor ridicate, iar blocurile optice LED sunt masive şi amplasate sus. Stopurile s-au prelungit mai mult pe aripile din spate şi au pătruns acum şi pe hayon. Văzut din profil, noul CR-V pare mai lung, chiar dacă lungimea sa a scăzut cu 5 mm. Lăţimea a crescut însă cu 35 de milimetri, la fel şi ampatamentul – cu 30 mm.
Fără să fie o schimbare extremă, diferenţa faţă de vechiul model este mare, nu doar la nivelul farurilor şi stopurilor, ci şi la liniile caroseriei.
Luminile de zi cu LED sunt amplasate jos, iar cromul este prezent pe toate laturile noului SUV Honda CR-V.
Dragoş Savu / Mediafax Foto
Spaţiul interior este masiv. Şoferul şi pasagerul au loc berechet, însă suprinzător este spaţiul pentru pasagerii din spate. La 1,81 metri înălţime, am rămas cu vreo 12 centimetri până la spătarul scaunului – un mare plus, după părerea mea.
1,5 litri, dar 193 CP
Motorul de 1,5 litri pe benzină este suprinzător de vioi şi poate fi cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte (173 CP) sau o transmisie automată CVT (193 CP). Funcţia Econ îl anesteziază, dar contribuie la reducerea consumului, deci cum va trăi experinţa la bord este alegerea şoferului. Lăsat să se desfăşoare, propulsorul urcă rapid în ture şi oferă SUV-ului de 1,6 tone performanţe decente: 9,5 secunde până la 100 km/oră şi o viteză maximă de 200 km/oră. Suspensia este setată mai degrabă spre un parcurs confortabil decât dinamic.
Consumul mixt obţinut după 440 de kilometri, dintre care 300 în mediul extraurban, a fost de 8-9%, exact cum anunţă şi compania după măsurările WLTP. În oraş a fost de aproximativ 10-%, în afară de 7,5%.
Dragoş Savu / Mediafax Foto
Manevrabilitatea SUV-ului de 4,6 metri lungime şi 1,85 metri lăţime este foarte bună, vizibilitatea general la fel – senzorii şi sistemele de asistenţă intervin unde există neajunsuri. Există şi variante cu 7 locuri pentru cei care au mai multe persoane de transportat, iar portbagajul de 561 de litri poate atinge 1638 de litri cu scaunele rabatate.
Honda CR-V este disponibilă atât cu tracţiune integrală, cât şi doar pe puntea din faţă. Garda la sol este de aproape 20 cm în cazul 2WD şi de 21 în cazul 4WD.
Modern şi high-tech, dar uşor de folosit
Modern şi high-tech, dar uşor de folosit. Această este filosofia Honda la interior. Climatizarea poate fi reglată din display, dar are şi butoane fizice. Butoanele asistenţilor şoferului se află lângă genunchiul stâng, unde găsim şi sistemul Head-Up Display. Nu este proiectat pe parbriz, informaţiile (suficiente) fiind livrate şoferului pe o bucată de plastic translucid, care coboară şi urcă la păsarae unui buton. Reglajul sus-jos este în acelaşi loc.
Foarte util este sistemul de avertizare a traficului din spate, mai ales când este vorba despre un model mare. Şoferul este avertizat şi când se află maşini în zona de unghi mort, dacă părăseşte banda sau dacă se îndreaptă cu viteză prea mare spre alte obstacole. Noua Honda CR-V este capabilă să şi frâneze în caz de coliziune şi recunoaşte semnele de circulaţie. Aceste sisteme, precum şi altele, sunt înglobate în sistemul de protecţie Honda Sensing, care vine în echipare standard.
Dragoş Savu / Mediafax Foto
Poziţionarea selectorului pe viteze pe consola centrala înseamnă eliberarea zonei dintre scaune (există şi padele la volan), iar spaţiul suplimentar câştigat este mare. Există astfel două suporturi solide de băuturi, diverse spaţii de depozitare tip tăviţă şi o priză tip brichetă la vedere. Odată ridicat capacul cotierei de mari dimensiuni, descoperim un raft care poate fi îndepărtat şi o zonă de depozitare imensă. Raftul acela montat pe şină ascunde şi parte de conectivitate prin mufe, iar acestea nu sunt deloc puţine. Per total, avem 4 mufe USB (2 faţă, 2 spate), 1 HDMI, şi 3 tip brichetă (2 faţă şi 1 portbagaj) în noua Honda CR-V. Alături de selectorul cutiei de viteze, butoane pentru AutoHond, frâna de mână şi funcţia Econ.
Ecranul sistemului de infotainment (7 inchi) este încadrat într-o ramă mare, cu butoane capacitive pe margine, singurul buton fizic fiind cel al volumului. Rezoluţia este bună, iar înclinaţia îl fereşte de reflexii, însă marele său defect este interfaţa grafică vizibil îmbătrânită. Este doar o problemă de estetică, dar ca şi funcţionalitate este bun. Funcţiile cele mai folosite sunt uşor de accesat prin scurtăturile capacitive. Îmi place că au păstrat buton separat pentru luminozitate, alături de celelalte funcţii principale. Degeaba ai multe opţiuni dacă nu reuşeşti să adaptezi uşor luminizitatea ecranului pentru a beneficia din plin de ele. Există conectivitate prin Android Auto şi Apple CarPlay.
O “invazie” plăcută de tehnologie
Camera pentru marşarier are un unghi larg are o rezoluţie foarte bună, iar imaginea este redată foarte clar. Adăugând senzorii, avem un model masiv, dar uşor de parcat.
Pe autostradă am apreciat pilotul automat adaptiv cu funcţie de păstrare a benzii – chiar simplifică treaba şoferului. Corecturile sunt destul de fine şi menţine distanţa după comanda dată. Totodată, chiar dacă dai semnal de depăşire cu pilotul automat setat, nu începe să accelereze până nu schimbi banda.
Dragoş Savu / Mediafax Foto
Nu am folosit foarte mult sistemul HUD pentru că panoul instrumentelor de bord este generos şi oferă informaţiile într-un mod lizibil. Indicatoare tip bară pentru temperatura lichidului de răcire şi combustibil, un display mare pentru restul informaţiile. Turometru deasupra, vitezometrul central, informaţiile computerului de bord la mijloc.
Honda CR-V a fost mereu o maşină practică, însă noul model aduce elemente de eleganţă. Avem la dispoziţie tapiţerie de piele în două nuanţe, schimbător îmbrăcat în piele, ornamente de lemn peste tot şi inserţii de plastic negru lucios pentru linia bordului. Scaunele cu reglaj electric sunt încălzite, la fel şi volanul. Contra cost, pot fi încălzite şi cele din spate.
Honda CR-V este un SUV în adevăratul sens al cuvântului. Tracţiune integrală, dimensiuni medii spre mari, aspect modern, dar cuminte, interior intuitiv şi practic. Noul model aduce o notă de eleganţă, accesorii din gama premium şi cea mai puternică motorizare de până acum.