Honda CR-V este un model pe care ajungi să-l îndrăgeşti rapid. Este spaţios, are un aspect proaspăt, tehnologia de la bord este nouă, iar motorul de 1,5 litri şi 182 de cai-putere este echilibrat.
Relansat recent, noul CR-V are un aspect modern modern, însă acum face un pas în faţă şi către clienţii care cer eleganţă de la un SUV. Linii fluide, nu foarte agresive, la exterior, dar şi tapiţerie de piele şi inserţii de lemn la interior. Este înalt, cu gardă la sol de 21 cm şi are o formă clasică de SUV, fără plafon înclinat.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
La 4.600 mm lungime, 2.117 mm lăţime şi o înălţime de aproape 1.700 de milimetri, Honda CR-V oferă un ampatament de 2.662 mm. Asta înseamnă că poate găzdui până la 7 persoane, pe un al treilea rând de scaune pliabile. Altfel, spaţiul interior este suficient pentru 5 persoane, iar portbagajul are 560 de litri şi este imens. Sub plafonul portbagajului găsim şi o roată de rezervă temporară.
Pasagerii din spate au la dispoziţie, pe lângă gurile de aerisire, două mufe USB, dar pot avea şi locuri încălzite individual.
Farurile şi stopurile sunt cu LED, există asistent de fază lungă, dar în echipările superioare se pot alege şi proiectoare cu LED sau sistem de iluminare în curbă.
Honda CR-V a devenit mai elegant
În funcţie de echipare, tapiţeria poate fi din piele, iar scaunele au reglaj electric. Sunt mari şi late, iar la drum lung sunt foarte comode. Poziţia înaltă la volan ajută la vizibilitate, însă pentru parcări ai nevoie de senzori. Modelul testat avea şi cameră video de marşarier, iar rezoluţia redată pe ecranul sistemului de infotainment era foarte bună.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Interiorul cu inserţii de lemn şi plastic negru lucios e foarte reuşit, iar ergonomia comenzilor este bună. Ecranul tactil de 7 inchi al sistemului de infotainment Honda CONNECT este bine integrat şi poziţionat, chiar dacă se află sub gurile de aerisire centrale, şi permite conectarea telefonului plin Bluetooth.
La partea de conectivitate, găsim în CR-V mufe USB, mufă HDMI (care permite rularea clipurilor video de pe telefonul mobil pe ecranul tactil) şi mufe tip brichetă.
Sistemul de climatizare se poate controla din butoane sau display, după preferinţe. Zona proeminentă care găzduieşte maneta schimbătorului conţine şi butoanele ECON, frâna de parcare electrică şi funcţia Brake Hold. Asistenţii şoferului sunt fie pe volan, fie lângă genunchiul stâng. Consola centrală devine astfel liberă şi oferă numeroase zone de depozitare – tăviţe, suporturi de pahare, în afara spaţiului din cotieră.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Sistemul HUD (Head-up Display) proiecteză informaţii pe o plăcuţă de plastic care apare sau dispare printr-o apăsare de buton, iar zona cadranelor are două indicatoare digitale şi un ecran color de mari dimensiuni. Singura dezamăgire la interior am avut-o în privinţa butoanelor de pe volan, care sunt realizate dintr-un plastic tare, de calitate inferioară.
193 de cai-putere sub capotă
Sub capotă găsim propulsorul Honda pe benzină de 1,5 litri, disponibil cu variante de transmisie şi două trepte de putere: 173 şi 193 CP. Noi am testat modelul de 193 CP (243 Nm), cu transmisie CVT. Alternativa este o cutie manuală cu 6 trepte, oferită alături de varianta de putere mai mică.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
193 de CP sunt suficienţi pentru Honda CR-V, chiar dacă are în jur de 1,6-1,7 tone. Nu are performanţe dinamice de invidiat, însă nu a fost vreo situaţie de-a lungul testului de 400 de kilometri efectuaţi în mediul urban şi extraurban în care să reclam o lipsă de putere. 9,5 secunde sunt necesare pentru efectuarea sprintului 0-100 km/oră, iar viteza maximă este de 200 km/oră. Răspunsul motorului şi consumul oscilează după preferinţe. În traficul aglomerat din oraş am avut 10-11 litri/100 km, în trafic mediu în jur de 7,5%, iar pe autostradă depinde cum merge fiecare. Nivelul cel mai scăzut obţinut a fost de 4,5 litri/100 km, dar o viteză constantă de 100-110 km/oră.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
Transmisia CVT îşi face treaba bine, iar în modul Sport se pot schimba treptele manual, cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Treptele se schimbă destul de lin, fără să-ţi dai seamna când se petrece acest lucru la un parcurs liniştit. Are sistem Brake Hold, iar pentru oraş este o funcţie de bază. Totodată, are şi o caracteristică de siguranţă. Când şoferul are funcţia Brake Hold activate şi se află pe loc, dar în modul Drive, decuplarea centurii de siguranţă activează frâna de parcare.
Siguranţa, înainte de toate
Honda Sensing este numele pe care Honda l-a atribuit colecţiei de sisteme de siguranţă pe care le oferă. Pe modelul testat am avut pilot automat adaptive, sistem de prevenire a coliziunilor, sistem de avertizare la coliziunile frontale, sistem de menţinere a benzii de circulaţie, avertizare la părăsirea benzii de circulaţie, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, sistem de de asistenţa la părăsirea carosabililui şi sistem de avertizare privind traficul lateral la deplasarea cu spatele. Alături de airbag-uri, ABS şi controlul tracţiunii, e greu să nu te simţi în siguranţă.
Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto
O bilă alba în plus pentru sistemul de menţinere a benzii, care a citit marcajele rutiere suprinzător de bine. Cu toate acestea, mâinile şoferului nu trebuie să părăsească niciodată volanul în timpul deplasării, iar o avertizare sonoră se emite dacă faci acest lucru mai mult decât trebuie.
Verdict
Honda CR-V arată bine, este spaţioasă şi înţesată de tehnologie. Motorul de 193 de cai-putere este suficient de vioi împreună cu transmisia CVT.
Fişa tehnică Honda CR-V 1.5 CVT
Motor L4
Supraalimentare turbo
Cilindree 1498 cmc
Putere maximă 193 CP
Cuplu maxim 243 Nm
Viteză maximă 200 (km/h)
Acceleraţie 0-100 km/h 9.5 secunde
Cutie de viteze CVT
Transmisie integrala
Dimensiuni
Lungime 4600 mm
Lăţime 1855 mm
Înălţime 1689 mm
Ampartament 2662 mm
Greutate 1598 kg
Volum rezervor 57 litri
Volum portbagaj 561 litri