Brandul de lux al grupului PSA are prima sa mare provocare: convingă lumea auto – atât presa, cât și consumatorii deopotrivă – că a câștigat dreptul de a fi văzut în aceeași lumină cu rivalii din segmentul SUV premium.
Este un SUV poziționat aproximativ între Q3 și Q5 dacă luăm ca referință marca Audi. Are motoare care ajung până la 225 CP, materiale și finisaje high-end, dar poate ține el piept rivalilor germani? Asta vom încerca să vedem aici.
La exterior totul este spectaculos. Începând cu farurile sofisticate, DS Active LED Vision, care au în interior romburi care se rotesc la pornirea mașinii, producând o senzație aparte, și terminând cu blocurile optice spate care de la distanță par niște rubine, totul la această mașină cere atenție, această mașină are nevoie de atenție. Din lateral, formele sculptate și estetica jantelor de 20 de inci din aliaj subliniază dinamismul său.
În interior senzația pe care o simți pentru prima dată este măgulitoare, atât pentru cum arată, cât și pentru cum se simt materiale. Ca pasager te simți important, iar senzația nu se compară cu cea din SUV-urile germane, nu este nici peste ele, dar nici sub ele, este pur și simplu foarte diferită.
Ceasul rotativ de pe bord sau anumite butoane evocă lumea luxului, fără a lăsa vreo urmă de modestie. Ecranul central tactil este suficient de mare, are un răspuns decent la comenzi, însă grafica și ușurința cu care navighezi prin meniuri nu se ridică la nivelul oferit de cel al rivalilor de la BMW, să zicem. În habitaclu pielea maro, de calitate, se află peste tot, iar ergonomia necesită un pic de adaptare dacă te afli pentru prima dată la volanul unui DS7 Crossback.
Butonul de pornire / oprire al motorului se află pe bord, lângă acel ceas rotativ, iar butoanele pentru controlul geamurilor electrice sunt situate între scaune, dar te obișnuiești destul de repede cu ele.
Instrumentarul de bord este complet digital (diagonală de 12 inci), și poate fi configurat în diverse moduri creative. În partea din spate a mașinii, spațiul este generos și permite instalarea a doi adulți fără probleme.
Apreciem absența unui tunel central și mici detalii precum posibilitatea reglării electrice a înclinării spătarilor. Portbagajul este unul dintre punctele sale forte, acesta având o capacitate de 555 de litri, respectiv 1.752 litri cu bancheta rabatată. Materialele de la interior sunt foarte plăcute la atingere, iar spaţiile de depozitare sunt suficiente.
Pe autostradă, în linie dreaptă, punctul culminant al mașinii este stabilitatea, însă pe viraje situație se schimbă puțin. Chiar și în modul sport când sistemele mașinii ar trebui să întărească suspensia, mașina are ceva ruliu, iar direcția este ușor cam imprecisă, însă chiar și așa comportamentul mașinii poate fi defint ca predictibil.
Vorbind despre modurile de conducere, DS 7 Crossback are mai multe: Sport, Eco, Confort și Normal. Ele acționează asupra reglării suspensiei, a direcției, a răspunsului accelerației și a cutiei de viteze, conferindu-i un caracter mai sportiv, cel puțin în teorie. În ceea ce privește modul Eco, acesta limitează răspunsul motorului făcându-l mai „letargic”. Chiar dacă îi lipseşte tracţiunea integrală, SUV-ul francez este pregătit să facă faţă pentru a rula pe nisip, teren accidentat şi zăpadă.
Motorul 1.6 PureTech de 225 de CP și 300 Nm cuplu se potrivește bine cu cutia de viteze automată cu opt trepte, permițând să-i imprime mașinii un nivel de putere optim pentru o mașină de astfel de dimensiuni. Motorul, deși se simte destul de puternic, devine puțin cam zgomotos la apăsările în forță ale pedalei de accelerație, dar nu este acel sunet plin, masculim, ci mai degrabă unul ascuțit, ușor deranjant.
Pentru a termina cu partea mecanică, câteva cuvinte despre consum. În acest domeniu, motorul prezintă două fețe: pe autostradă cifrele sunt excelente, cu un consum de 7 litri la 100 km. În oraș, desigur, realitatea este puțin diferită de cifrele oficiale, ceasul de bord indicând un consum mixt de 11 litri la 100 de km.
DS7 Crossback face faţă gropilor mulţumită suspensiilor. După cum spuneam, există ceva ruliu în viraje, însă nu este ceva anormal pentru o maşini proiectată pentru confort, iar confort fără suspensii moi nu se poate.
Dacă sunteți în căutarea unui SUV plin de echipamente și tehnologii noi, spectaculos, rapid (cel puțin în această versiune), confortabil și nu doriți să urmați alegerea unei mașini germane, atunci DS 7 Crossback este o opțiune de luat în considerare. Cu toate acestea, în campionatul SUV-urilor premium, unde DS 7 Crossback vrea să concureze, nu este suficient să ai un stil diferit pentru ați convinge publicul.
Fișă tehnică DS 7 Crossback 1.6 PURETECH 225 S&S EAT8
PRET LISTA (fără TVA) – 34,874 de euro
PRET FINAL VEHICUL TESTAT (fără TVA) – 42,336 de euro
Capacitate cilindrică – 1,598 cm³
Combustibil – benzină
Tracțiune – față
Cutie de viteze – automată cu 8 trepte
Viteză maximă – 236 km / h
0 – 100 km / h – 8,3 secunde
Putere maxima – 226 CP / 166 kW
Rotatii maxime de putere – 5.500 rpm
Cuplul – 300 Nm
Lungime – 4.570 mm
Lăţime – 1.895 mm
Înălţime – 1.620 mm
Greutate – 1500 kg
Capacitate portbagaj – 555 litri
Capacitate rezervor – 62 litri