Îmi permit să trec peste capitolul care îi interesează pe mulţi, şi anume consumul. În teorie, Mazda6 2.0i afişează un consum mediu de numai 5,9 litri/100 km. Cred că trebuie să fii lobotomizat pentru a adopta un stil de conducere într-atât de economic într-o maşină cu un comportament atât de antrenant…
În cazul testului de faţă, în cea mai mare parte a timpului am preferat să ascult tonalitatea motorului pe ”înalte”. Şi mi-am dat seama, oarecum cu jenă, că, în ciuda faptului că mă consider ecologist, instinctul de ”push the pedal to the metal” e bine conservat şi a fost adus la suprafaţă imediat de Mazda6.
Probă de stres: să încerci să conduci economic o Mazda6. Se poate… în teorie! În practică, cine să vrea?
Aşa încât nu ar trebui să mire că în traficul aglomerat din Bucureşti maşina a ”păpat” peste 10 litri/100 km, iar în final consumul mediu s-a cifrat în jurul valorii de 8,5 litri/100 km. Sunt sigur că în condiţiile adoptării unui stil mai calm se poate obţine o medie decentă, de circa 7-7,5 litri/100 km. Dar mai sunt sigur că, odată muşcat de senzaţiile ”zoom-zoom”, celui de la volan nu îi va mai păsa de creşterea consumului.
Îi va păsa, însă, de preţul de achiziţie al maşinii. Unde se va lovi de o mică problemă: cea mai ieftină Mazda6 (cu motorul de 145 CP şi echiparea de bază Emotion) are un preţ foarte tentant, de 21.690 euro. Ceea ce ne-ar putea face să credem că versiunea de 165 CP ar porni de la circa 22.000 de euro.
Cea mai ieftină Mazda6 porneşte de la numai 21.690 euro. Dar e o şmecherie la mijloc…
Eronat, însă, deoarece Mazda6 2.0i 165 CP cu cutie manuală costă 27.690 euro. Explicaţia: vine într-un singur nivel de echipare, cel de top, Revolution. Un nivel foarte bogat, conform doleanţelor cuiva care e dispus să dea 30.000 de euro pe o berlină de clasă medie (doar navigaţia TomTom şi vopseaua metalizată sunt opţionale).
Într-un fel, dacă mă gândesc la faptul că motorul de 145 CP, în echiparea imediat inferioară Attraction, costă 25.490 euro, devine clar că motorul de 165 CP ar fi fost cu cel mult 1.500 de euro mai ieftin în aceeaşi versiune Attraction, deci vorbim de o diferenţă care i-ar fi tentat pe prea puţini clienţi pentru ca să merite deranjul.
… şi anume că motorul 2.0i de 165 CP vine doar în echipare de top Revolution, pentru 27.690 euro
Mai trebuie menţionat că, la acelaşi preţ, de 27.690 euro, e disponibilă varianta 2.0i de 165 CP având cutie automată, dar cu nivelul inferior de echipare, Attraction. Sincer, cutia manuală e mult prea delicioasă pentru această maşină, aşa încât automata le-o recomand doar celor cu adevărat leneşi…
În final, mă bucur sincer că Mazda6 a fost peste aşteptări cu acest motor pe benzină de 2,0 litri şi 165 CP. În primul rând apreciez dinamica foarte bună şi senzaţiile extraordinare pe care le oferă această berlină. Apoi designul maşinii şi generozitatea spaţiului interior sunt alte atuuri puternice ale noii Mazda6.
Verifică turometrul: e aproape de roşu? Înseamnă că TRĂIEŞTI, nu doar eşti la volan
Habitaclul mi-ar fi plăcut să aibă mai multă personalitate, iar ceea ce ţine de gadgeturi să fie mai în ton cu evoluţia IT. Aş mai putea arăta cu degetul şi unele plastice, nu chiar conforme cu ideea de calitate pe care o aştept de la japonezi. Însă, raportat la atuuri, aceste minusuri intră în categoria compromisuri mai mult decât acceptabile.
Practic, Mazda6 rămâne ”suspendată” între două lumi: cea a berlinelor normale de clasă medie (faţă de care Mazda6 se detaşează clar la capitolul design şi dinamică) şi cea a berlinelor premium (faţă de care Mazda6 nu acordă o aşa de mare atenţie detaliilor, în timp ce preţurile sunt clar mai accesibile).
Mazda6 rămâne o berlină aparte, dedicată cunoscătorilor şi pasionaţilor. Dar are şanse să convertească şi amatori de maşini germane, care caută altfel de senzaţii la volan
Dar am mai descoperit şi că Mazda6 rămâne într-o lume a ei: un univers paralel, în care inginerii japonezi aduc ofrande SKYACTIV zeului ”Zoom-Zoom”, iar muritorii de rând devin nişte îngeri în spatele volanului. Recunosc, poate am cam tras de păr cu toate aceste metafore. Dar vă garantez că, după ce aţi condus maşina, veţi ajunge să-mi înţelegeţi ”derapajele” artistice.
E un efect colateral al noii Mazda6. N-am ce să-i fac. Şi v-aş ruga să-mi permiteţi o părere personală şi foarte subiectivă, acum, pe final: Mazda6 mi se pare cea mai reuşită berlină de clasă medie în acest moment. Iar în topul preferinţelor personale, se află pe podium, după alte două modele japoneze. Sayonara!
Mazda6 e pe locul 3 în topul preferinţelor personale. Pe locul întâi e Toyota GT86, iar pe doi e Mazda MX-5. Comentarii?
DATE TEHNICE Mazda6 2.0i 165 CP MT Revolution
Motor
Caroserie, dimensiuni şi mase
Performanţe şi consum
Preţ – nivel echipare: Revolution
Dotări standard