Test-drive de oraş cu Hyundai i20 facelift
Cu vechiul i20 am avut ocazia să plec în concediu prin ţară, prilej cu care am descoperit o maşină practică, economică şi confortabilă la drum lung. Aşadar, eram curios să văd cum se prezintă şi modelul cu facelift.
Pot spune că operaţiile estetice pe care le-a “suferit” noul Hyundai i20 îl face mai atrăgător şi îi oferă mai multă personalitate. Cele mai multe modificări se observă în partea frontală, unde blocurile optice, bara faţă, proiectoarele de ceaţă şi capota motorului au fost redesenate şi astfel citadina coreenilor are acum o privire mai „încruntată” şi un aspect mai sportiv.
În partea posterioară, inginerii coreeni au preferat să modifice doar amenajarea interioară a stopurilor şi bara spate, ceea ce îl face pe i20 facelift dificil de recunoscut.
La interior maşina are acelaşi layout al planşei de bord, cu o consolă redesenată, care pune accent pe ergonomie, şi un nou tablou de bord mai lizibil. Scaunele au fost şi ele profilate în aşa fel încât să-ţi ofere un confort mai bun iar calitatea materialelor a fost uşor crescută.
Avantajul principal, în comparaţie cu competitorii, rămâne spaţiul din interior. Nu au de ce să se plângă nici cei care depăşesc înălţimea de 1.80 metri, indiferent că stau în faţă sau în spate. Asta pentru că modelul coreean a crescut uşor în dimensiuni, fiind mai lung cu 55 mm faţă de vechiul model. Portbagajul oferă un spaţiu destul de bun, şi aici mă refer la cei 295 litri, dar care poate fi extins la 1.060 de litri prin rabatarea banchetei.
Am testat modelul echipat cu motorul pe benzină de 1.2 litri 85 CP la 6.000 rpm şi cu un cuplu motor maxim de 121 Nm obţinut la 4.000 rpm. Marele minus al acestui motor ar putea fi consumul. La sfârşitul testului, computerul de bord indica 9,5 litri/100 km, o valoare care surprinde la prima vedere, însă trebuie ţinut cont de faptul că maşina nu a fost menajată deloc, iar condusul a avut loc numai în Bucureşti, unde traficul este extrem de aglomerat. Mai trebuie să avem în vedere şi faptul că vorbim despre o motorizare cu cilindree mică, lucru care contribuie la un regim de lucru al motorului mai ridicat.
Propulsorul de 1.2 litri este surprinzător de silenţios, direcţia este setată pentru oraş, adică moale, iar cutia manuală cu 5 trepte are o timonerie plăcută în utilizare. Aici contribuind şi levierul scurt, care este bine poziţionat pe tunelul median.
Suspensia de pe noul i20 absoarbe foarte bine denivelările, aceasta punând mare accent pe confort, dar asta înseamnă şi un ruliu destul de pronunţat, în special atunci când virajele sunt luate cu viteze mai mari.
Modelul din test, dotat cu motorul de 1.2 litri 85 CP şi cu nivelul de top, Highway, are un preţ de 11.065 euro cu TVA (preţ promoţional). În banii aceştia veţi beneficia de: aer condiţionat automat, computer de bord, închidere centralizată, proiectoare de ceaţă, geamuri electrice faţă, pachet fumători, torpedou refrigerat, conexiune USB, oglinzi exterioare acţionate electric, 6 airbaguri şi alarmă.
În concluzie, Hyundai i20 facelift este o maşină practică, de oraş, cu spaţiu suficient pentru o escapadă la cumpărături.