Dacia Logan, de la prima generaţie, a fost proiectată ca un automobil raţional, care să dispună doar de dotările esenţiale şi nimic mai mult. Anii au trecut, clienţii s-au schimbat iar faceliftul celei de-a doua generaţii vine deja cu noutăţi de neimaginat pentru clienţii primei generaţii –transmisie robotizată – Easy-R, care poate mulţumi chiar şi un client de cutie automată, echipamente de confort precum climatizare automată, tempomat, sistem de navigaţie, scaune încălzite şi lumini de zi cu LED-uri.
Dacă un client de Logan doreşte de cele mai multe ori un model sobru, pentru cei ce doresc “o pată de culoare” cei de la Dacia lansează an de an noi ediţii limitate. Anul acesta, în cadrul Salonului Auto de la Geneva premiera a reprezentat-o ediţia specială Black & White.
Pe lângă culoarea Beige Dune care-şi face apariţia în premieră în gamă, ediţia Black & White vine cu jante de 16 inch în două nuanţe (Sparkling Silver şi Glossy Black) cu efect diamantat.
Ornamentele de culoare neagră glossy se regăsesc şi pe montanţii centrali, dar şi pe carcasele oglinzilor laterale. La interior, ediţia specială Black & White vine cu aer condiţionat automat. În lista de dotări sunt incluse şi o tapiţerie de culoare negru-gri deschis care oferă cusături în nuanţă contrastantă. Alte elemente speciale de decor sunt contururile cromate ale difuzoarelor de aer din habitaclu şi covoraşele cusute cu gri deschis.
Dincolo de toate aceste aspecte, Logan vine să mulţumească un client care doreşte un automobil practic, confortabil, adaptat drumurilor din România şi mai ales unul care vrea să aibă şi o maşină bine echipată.
Spre exemplu, preţul modelului testat, de 12.370 de euro cu TVA inclus, aduce un automobil cu motor diesel, de 1,5 litri 90 CP, cutie robotizată Easy-R, climă automată, tempomat, sistem de navigaţie, toate geamurile electrice şi elementele de design specifice seriei limitate.
Cutia Easy-R este una dintre cele mai rapide transmisii robotizate de pe piaţă, aceasta reuşind să se apropie destul de mult de senzaţia oferită de una automată. Desigur, este la mare distanţă de EDC-ul cu dublu ambreiaj de pe Duster, însă este şi de cel puţin trei ori mai ieftină. Mai mult, aceasta şi “îndeamnă” pe cel de la volan să conducă mai economic, având ca rezultat un consum mai scăzut.
Cât de scăzut? 6 – 6,5 litri/100 km în Bucureşti şi între 4 şi 5 litri/100 km în afară, fără a merge excesiv de economic.
Cine nu este mulţumit de modul în care cutia schimbă treptele, atunci are la îndemână modul manual – şi pentru un feeling mai apropiat de transmisia manuală, cel de la volan poate lua piciorul din acceleraţie atunci când schimbă treptele, eliminând practic “lag-ul” cutiei robotizate.
Sistemul de climatizare automată nu mai este o noutate pe Logan, acesta fiind identic cu cel propus pe Renault Clio. Este un sistem simplu care îşi face treaba şi cel mai important, permite toate combinaţiile posibile între ventilaţia sus, mijloc şi la picioare, lucru ce nu este posibil la cea manuală. De asemenea, Logan dispune acum inclusiv de o cameră de marşarier, alături de senzori de parcare pentru spate, ce uşurează mult manevrele la parcare. Pe de altă parte, Logan încă vine cu un sistem hidraulic de servodirecţie, nu unul electric cum are noul Duster, iar acest lucru presupune un plus de efort la efectuarea manevrelor de parcare. Nu este un efort semnificativ mai mare, însă nu oferă nici uşurinţa la manevrare întâlnită la direcţia de pe noul Duster.
Citeşte testul complet în Ziarul Financiar