Motorul 1.2 TSI de 105 CP de pe Seat Toledo nu e strălucit în ce priveşte consumul: dacă în teorie maşina anunţă un consum mediu de 5,1 litri/100 km, în condiţii reale am obţinut aproape 6,5 litri/100 km.
Adică, în condiţii de iarnă şi un stil de condus fără a avea în prim plan consumul cât mai redus, atât în oraş, cât şi în afară, Seat Toledo 1.2 TSI 105 demonstrează un apetit uşor mai scăzut decât al unui motor aspirat de 1,6 litri – în primul rând datorită unei plaje generoase în care este obţinut cuplul motor maxim, ceea ce înseamnă o solicitare mai mică a motorului la turaţii mari.
Preţul de bază în România pentru noul Seat Toledo dă de gândit: 13.986 euro pentru varianta 1.2 TSI de 85 CP, în timp ce motorizarea din test porneşte de la 14.465 euro în echipare de bază Reference, respectiv 16.241 euro în echiparea de top Style.
Deci nu e o maşină chiar ieftină, deşi această sumă justifică fără probleme echipamentul standard bogat şi rezultatul de 5 stele la testele de siguranţă Euro NCAP. La care adăugăm interiorul spaţios, ambianţa corectă şi portbagajul uriaş, dar şi exteriorul decent, cu tuşe reuşite de eleganţă.
Pentru un nivel şi mai bun de confort, cum am avut pe modelul testat, lista de opţiuni e generoasă, aşa cum te-ai aştepta de la o maşină produsă de concenrul VAG. Dar asta înseamnă şi că preţul unui Toledo mai pentru pretenţioşi ajunge aproape de 20.000 de euro.
Interesant, diferenţele de preţ faţă de Skoda Rapid sunt insignifiante, deci, până la urmă, Toledo rămâne să fie ales mai mult din considerente estetice în faţa fratelui din Cehia. Însă, faţă de alte sedanuri de clasă compactă de pe piaţă, Toledo devine un concurent redutabil, oferind un pachet competitiv pentru banii pe care îi reclamă.
Nu pot exclude, însă, din comparaţie noua Dacia Logan, care, cu motorizarea diesel de top şi cu toate opţiunile, ajunge la un preţ puţin mai mare de 12.000 de euro. În condiţii de echipare relativ similară, Toledo costă cu peste 4.000 de euro mai mult, ceea ce poate fi o problemă pentru clienţii care pun accentul pe buget şi nu sunt chiar aşa de pretenţioşi.
În final, nu pot spune despre Seat Toledo decât că este o maşină suficient de reuşită pentru a atrage atenţia familiştilor care vor o maşină decentă cam din orice punct de vedere.
Eventual pot menţiona că nu mă convinge stilul general neutru, iar politica de preţuri şi dotări depăşeşte graniţele domeniului ”ieftin”. Dar la fel de adevărat este că spaţiul interior mare, ergonomia generală, siguranţa în mers şi performanţele decente primează în analiza unui familist modern.
PREŢURI, DOTĂRI ŞI DATE TEHNICE SEAT TOLEDO