Cei de la Jeep au decis să prezinte noul Cherokee în Sicilia, şi după câteva zile şi câteva sute de kilometri la volanul noului SUV american, pot spune ce aduce nou şi dacă poate să atragă privirile clienţilor premium care au în minte BMW X3 sau Volvo XC60.
Cherokee a fost revigorat după o pauză de câţiva ani, ajungând acum la a cincia generaţie, însă, în ciuda aparenţelor, ADN-ul Jeep a fost păstrat. În partea din spate stopurile au fost redesenate, haionul a fost uşurat cu câteva kilograme, iar deschiderea acestuia poate fi acum activată printr-o mişcare a piciorului sub bara din spate. O altă modificare notabilă este repoziţionarea plăcuţei de înmatriuclare de pe bara de protecţie, pe haion. În partea din faţă vedem noi faruri LED care încadrează grila cu şapte fante cu uşoare modificări.
Materialele de la interiorul celor două modele de test (în versiunile de echipareOverland şi Limited) erau foarte bune, cu plastice moi peste tot şi cu o calitate a asamblării bună, aşa că putem spune că noul Cherokee face faţă pretenţiilor de premium. Scaunele erau acoperite cu piele de calitate, iar la nivelul butoanelor de pe volan şi la gurile sistemului de climatizare se remarcau finisajele Piano Black şi Satin Chrome.
Scaunele din faţă sunt bune şi confortabile, cu spaţiu suficient pentru genunchi şi cap, iar volanul este reglabil pe înălţime şi adâncime, aşa că şoferii îşi vor putea găsii repede poziţia perfectă la volan. Doi adulţi pot sta foarte confortabil pe bancheta din spate, spaţiul pentru picioare şi cap de aici fiind foarte bun.
Pe consola centrală se remarcă ecranul tactil al sistemului multimedia cu diagonala de 8,4 inci. Acesta înglobează majoritatea funcţiilor şi elimină multe butoane fizice, în timp ce planşa de bord având un design minimalist, fără elemente în plus. Butoane fizice care au fost păstrate sunt mari şi uşor de accesat.
Noul Cherokee vine cu a patra generaţie a sistemului Uconnect, acesta fiind compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto. Funcţiile sistemului multimedia se mişcă bine prin meniuri, e foarte intuitiv şi au funcţionat destul de bine, ca şi navigaţia, însă au existat şi mici întârzieri care ne-ar fi putut face să ratăm unele viraje în cursul testului nostru.
Torpedoul e încăpător, iar celelalte spaţii de depozitare sunt potrivite ca număr şi dimensiuni. În uşi este loc pentru sticle chiar şi mai mari de jumătate de litru, pe canalul median sunt două locuri pentru băuturi, în cotiera din faţă poţi pune tot felul de mărunţişuri, iar deasupra ecranului de pe consola centrală se găseşte un loc pentru depozitat lucruri de mici dimensiuni. Portbagajului a fost mărit cu până la 70 de litri, ajungând la un total de 570 de litri.
La capitolul siguranţă italienii au dotat noul Jeep cu peste 75 de sisteme de siguranţă şi asistenţă pentru şofer. Cherokee trebuie să-şi păstreze reputaţia de maşină sigură şi cele cinci stele pe care le-a obţinut în trecut la testele Euro NCAP.
Noul Jeep Cherokee are o gamă de motorizări care include un turbodiesel MultiJet II de 2,2 litri cu 195 CP, cuplat cu transmisia automată cu 9 trepte, care şi-a făcut bine treaba aproape în timpul testului. Schimbările de trepte au fost line şi relativ rapide, dar are momente când pare derutată, mai ales la kickdown. În modul Sport, cutia de viteze automată schimbă mai târziu treptele, pentru a-l lăsa pe şofer să se bucure de puterea motorului. În timpul testului consumul mixt înregistrat a fost de 8.2 litri la suta de km.
Italienii spun că în 2019 va apărea pe Cherokee şi un motor de 2 litri turbo ce va produce 270 CP. În afara Europei (Orientul Mijlociu, Rusia şi Africa) va fi disponibil şi motorul V6 Pentastar de 3,2 litri cu 272 CP şi unitatea Tigarshark MultiAir2 de 2,4 litri cu 177 CP.
Suspensia este destul de moale aşa că nu poţi să te aştepţi la prea multă sportivitate, însă punctează foarte bine la capitolul confort, gropile şi denivelările nefiind o problemă. La virajele strânse se simte un pic de ruliu, însă nimic deranjant.
Italienii ne-au asigurat şi un mic traseu de off-road uscat, în mare parte, pe care noul Cherokee l-a trecut fără efort. Sistemul de tracţiune integrală fără diferenţiale blocabile a demonstrat că ştie ce face. Traseul sicilian a furnizat suficiente pante abrupte, zone cu macadam şi cratere cât să ne convingă că Cherokee păstrează ceva din AND-ul Jeep de care pomeneam mai sus.
Deocamdată nu există o listă de preţuri, dar, cel mai probabil, noul Jeep Cherokee va avea un preţ de plecare de 40.000 de euro pentru versiunea Longitude cu motor diesel de 2,2 litri şi tracţiune faţă. Patru niveluri de echipare vor fi disponibile pentru Europa: Sport, Longitude, Limited şi Overland. Anul viitor, gama Cherokee va fi completată de alte două modele: Sport şi Trailhawk.
Verdict
Noul Jeep Cherokee e o maşină interesantă, care aduce ceva din farmecul american printre SUV-urile nemţeşti. Maşina este confortabilă, spaţioasă se descurcă decent în off-road, şi, dacă intri puţin pe lista de opţionale, poţi să ai parte de o mulţime de sisteme de siguranţă inclusiv Adaptive Cruise Control Plus, LaneSense Lane Departure Warning Plus, Forward Collision Warning Plus, Blind Spot Monitoring cu Rear Cross Path Detection şi Advanced Brake Assist.