Test-drive cu noua Mazda6 Break (Wagon)
După ce am testat varianta sedan a noii Mazda6, a venit vremea să vedem cum se descurcă versiunea break a japonezei care ne-a impresionat prin valenţele sale sportive şi prin formele atrăgătoare.
EXTERIOR
Aici e simplu. Noua Mazda6 Wagon arată foarte bine şi aduce un suflu nou, proaspăt, segmentului de maşini cu dimensiuni medii. Este, cu siguranţă, unul dintre cele mai frumoase breakuri medii de pe piaţă în acest moment, dacă nu cel mai frumos.
Mmmm, dat ass…
Inspirată din conceptul Shinari, cea de-a treia generaţie Mazda6 foloseşte limbajul de design KODO, care se traduce prin „sufletul mişcării”. Dar treaba asta cu „sufletul mişcării” o să fie mult mai relevantă când o să vorbesc despre cum se conduce Mazda6 break pentru că, într-adevăr, mişcarea unei maşini poate să aibă şi suflet.
INTERIOR
Odată ce păşeşti înăuntru, s-ar putea să ai o senzaţie puternică de deja-vu dacă ai condus modelul CX-5 al celor de la Mazda. De ce? Pentru că instrumentele de bord, planşa de bord, consola centrală şi butoanele de pe canalul median sunt aproape identice cu cele din SUV-ul compact japonez.
Arată bine, dar ai senzaţia că te afli într-o maşină care era nouă anul trecut, şi nu în 2013, ceea ce nu prea se „pupă” cu felul în care arată la exterior. Dar, până la urmă, cei de la Mazda nu au făcut această alegere pentru că au fost leneşi, ci pentru că au vrut să economisească nişte bani.
Interiorul arată bine, dar pare învechit în comparaţie cu exteriorul
Calitatea materialelor este foarte bună în partea de sus a bordului, unde plasticul e moale şi plăcut la atingere, dar odată ce îţi îndrepţi privirea şi atingerile în jos, lucrurile se schimbă puţin în rău, mai ales în partea inferioară a uşilor, unde plasticul e tare şi are o textură destul de neplăcută. Dar aceste neajunsuri nu sunt la vedere şi nu o să te deranjeze aproape niciodată la condus.
Sistemul de navigaţie este, însă, la vedere. Mazda6 foloseşte un sistem TomTom pentru navigaţia GPS, care, din păcate, nu are o acoperire foarte bună a drumurilor din România şi nici nu e foarte uşor de folosit. Partea bună este că, indiferent de nivelul de echipare, sistemul de navigaţie este o opţiune care costă 500 de euro cu TVA inclus, aşa că îţi poţi cumpăra liniştit un dispozitiv extern mai ieftin şi mai bun care să te ajute cu ghidarea pe drumurile necunoscute.
În rest, cu sistemul multimedia ajungi să te înţelegi destul de bine după câteva ore de butonat, iar sistemul de climatizare automată – cu cele trei butoane mari – e foarte uşor de înţeles şi folosit.
Sistemul multimedia poate fi controlat cu aceste butoane sau direct cu degetul pe ecranul tactil
Există spaţii de depozitare în toate cele patru uşi şi pe canalul median, atât în faţa schimbătorului de viteze, cât şi în spatele lui, precum şi sub cotieră. Locurile de depozitare din uşi sunt destul de încăpătoare pentru PET-uri de doi litri şi cam atât.
Scaunele din faţă oferă o susţinere laterală bună şi sunt confortabile şi încăpătoare, chiar şi pentru cei care au peste 1,80 m. În spate, povestea este cam aceeaşi. Bancheta este confortabilă şi oferă spaţiu suficient pentru cap şi genunchi. De altfel, de mult nu am mai dat de o maşină în care pot sta pe bancheta din spate fără să ating cu genunchii spătarul scaunului din faţă – care a fost reglat pentru cei aproape doi metri ai mei.
Fiindcă este vorba despre un break, trebuie să pomenesc şi de portbagaj. Ei, bine, portbagajul din Mazda6 Wagon se situează undeva între mare şi foarte mare, iar asta înseamnă că o familie cu doi copii ar trebui să aibă spaţiu suficient pentru bagajele care vin la pachet cu o călătorie de o săptămână. Mai exact, volumul de încărcare este de 506 litri cu bancheta din spate la locul ei şi de 1.648 de litri cu bancheta din spate rabatată. Iar rabatarea se face foarte simplu. În portbagaj există două manete – câte una pentru fiecare parte a spătarului banchetei – de care tragi pentru a mări capacitatea portbagajului. Şezutul banchetei rămâne la locul său, iar spătarele coboară pentru a forma o podea plată.
Când treci la volan şi porneşti la drum, noua Mazda6 break o să te cucerească după primii 100 de metri, chiar dacă la un moment dat o să-ţi dai seama că vizibilitatea în oglinda retrovizoare centrală nu e grozavă – din cauza lunetei destul de scunde.
Dar nu mai contează, fiindcă felul în care se conduce şi senzaţiile pe care ţi le dă acest break sunt suficiente pentru a trece cu vederea micile neajunsuri ale interiorului.
Detaliile despre performanţe şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.