XF 3.0 D este o maşină în primul rând
confortabilă şi, chiar dacă există un mod „Dynamic”
disponibil, nu prea te simţi la volanul său ca şi cum ai vrea să
depăşeşti toate maşinile din faţa ta de pe şosea. Interiorul este
magic, iar scaunele faţă, fantastic de
confortabile. XF 3.0D este foarte silenţios şi foarte
plăcut de condus. Gurile de ventilaţie care se deschid la pornirea
motorului, selectorul rotativ al cutiei de viteze şi finisajele
foarte plăcute estetic şi la atingere îţi transmit un sentiment de
confort şi exclusivitate, care numai cu gândul la viteză nu te
duc.
Preţul maşinii este corect la fel şi prestaţiile sale. În plus,
dacă imaginea contează pentru tine, un XF este o alegere bună
deoarece modelul este rar în România şi întoarce toate capetele
indiferent de locul în care te afli.
Versiune: 3.0D Premium Luxury
Motor: V6, Euro 5, 2.993 cmc, 240 CP/ 4.000 rpm, 500 Nm/ 2.000
rpm
Performanţe: 0-100 km/h – 7,1 sec., viteză maximă 240 km/h
Consum: urban 9,5 l/100 km, extraurban: 5,5 l/100 km, mediu 6,8
l/100 km, consum în test: 9,1 l/100 km, emisii CO2 – 179 g/km
Preţ bază: 53.401 euro cu TVA
Diesel-ul este la putere în clasa din care face parte XF, în
special în configuraţia cu şase cilindri şi putere în jur
de 240 CP. Toţi competitorii de aici oferă puteri
similare, dar şi preţuri similare. Voi vorbi acum strict despre
limuzinele de clasă mare cu transmisie spate, pentru că, oricât de
eficientă ar fi o tracţiune integrală sau una faţă, comportamentul
unei propulsii este cu totul diferit. De aceea, foarte corect este
să comparăm direct tracţiunile spate. Astfel, XF 3.0D luptă
direct cu Mercedes-Benz E350 CDI şi BMW 530d. Ca preţuri,
luând în calcul versiunile de bază, XF este mai ieftin
decât E, dar mai scump decât un 5. Preţul
este foarte important pentru o marcă precum Jaguar, care, cel puţin
în România, se luptă cu prejudecăţile românilor legate de marca
britanică de lux.
Imaginea foarte bună a limuzinelor germane contează mult pe
piaţa noastră, unde BMW, Mercedes şi Audi vând unităţi cu sutele,
iar Jaguar cu zecile. Există însă multe lucruri bune de spus despre
XF şi, cu siguranţă, există clienţi care pot intra într-un showroom
Jaguar cu bani în buzunar şi să iasă fără ei şi cu un contract
semnat pentru XF. Vechiul motor diesel de 3.0 litri al lui
XF era mai slab şi în consecinţă maşina nu avea prestaţii
foarte bune. Desigur, vechiul motor de 2,7 litri este istorie, doar
Land Rover l-a păstrat pentru Discovery deşi nu ştiu cine mai dă
banii pe el după ce a condus noua versiune.
XF mai are posibilitatea de a fi echipat cu un motor mai
puternic, tot de 3.0 litri dar cu bi-turbo. Preţul
acestuia este evident mai mare şi comportamentul este clar mai
sportiv. Totuşi, pentru un utilizator normal această versiune mai
puternică de 275 CP nu îşi are rostul deoarece şi
versiunea nouă de 240 CP este suficient de potentă. Datorită
cuplului de 500 Nm , XF Diesel accelerează
de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde. Viteza maximă este de
240 km/h.
Dacă plăteşti 3.000 de euro în plus primeşti încă 35
CP şi 6,4 secunde până la 100 km/hl şi o viteză maximă mai
mare de 250 km/h. În locul motorului de 2,7 litri poate fi
achiziţionată o versiune mai slabă de 210 CP tot a propulsorului de
3.0 litri, oferit şi cu puterile mai mari. Diesel-ul de 240
CP este silenţios, rafinat şi mişcă foarte uşor un XF
foarte greu – masă proprie de 1.895 kg.