Test-drive cu Chevrolet Cruze hatchback 2.0D

Autor: Adrian Mihălţianu 14 oct. 2012 Test drive

Performanţe

Modelul testat a fost un Chevrolet Cruze hatchback în echipare LTZ, cu motor diesel de 2.0 litri care dezvoltă 163 CP şi 360 Nm şi cutie de viteze manuală cu şase trepte.

Până pe la 1.800 rpm, dieselul celor de la Chevrolet e destul de lent, însă peste această număr turbocompresorul face totul să devină mai alert, deoarece cuplul maxim de 360 Nm e atins în intervalul 1.750-2.750 rpm.

În depăşirile rapide, motorul face faţă, chiar dacă uneori livrarea puterii este neliniară. De ţinut minte că etajarea cutiei de viteze este gândită pentru consum, fiind bine adaptată celor liniştiţi din fire, nu agresivi. Puntea faţă comunică destul de puţin cu şoferul din cauza direcţiei tipic americane, fapt care impune abordarea unui stil de condus mai calm şi pretinde moderaţie în viraje, acolo unde comportamentul subvirator va fi corectat de electronica maşinii dacă nu-ţi vezi lungul nasului. De reţinut şi faptul că silueta înaltă a maşinii duce la turbulenţe la viteze mari pe autostradă, atunci când treci pe lângă TIR-uri.

Pe de altă parte, stilul american al lui Cruze are şi avantajele sale. La drumurile lungi, parcurse cu viteze mari, kilometrii se adună pe afişajul digital din bord pe nesimţite, iar nivelul de zgomot din interior e atât de scăzut, încât nu a trebuit niciodată să cresc volumul sistemului audio sau să ridic vocea ca să mă înţeleg cu pasagerii din maşină. În oraş, trece uşor peste denivelările mari şi nu crâcneşte la gropile autohtone. Este, practic, o maşină gândită pentru confort, nu pentru maniacii vitezei.

Consum

După un drum de aproximativ 300 de kilometri parcurşi normal, cu trafic foarte aglomerat în Bucureşti, drum naţional şi autostradă, consumul afişat pe computerul de bord al Chevrolet-ului a fost de 6,6 litri/100 km, faţă de consumul de 5,4 litri/100 km în regim mixt publicat de producător. Adică o diferenţă de puţin peste 1 litru/100 km faţă de teorie, ceea ce e foarte bine.

În Bucureşti, după câteva drumuri scurte care au totalizat 40 km, în care motorul nu a apucat să se încălzească la temperatura optimă, consumul a ajuns chiar şi la 9,6 litri/100 km. În condiţii normale, însă, consumul urban nu a sărit peste 8 litri/100 km într-un Bucureşti foarte aglomerat, deci, din nou, o diferenţă decentă faţă de consumul urban teoretic, de 7,3 l/100 km.

În afara oraşului, cu un stil de condus în limita vitezelor legale, maşina a scos un consum care se învârte în jurul valorii de 5 litri/100 km, adică foarte aproape de cei 4,2 litri/100 km susţinuţi de Chevrolet.

Una peste alta, motorul diesel se dovedeşte foarte onest în privinţa valorilor de consum, mai ales dacă luăm în considerare puterea sa destul de mare. În principiu, acest diesel se pretează mai mult pentru drumurile lungi, dar face faţă fără probleme şi traficului urban.

Concluzie

Chevrolet Cruze hatchback nu este o maşină perfectă. În schimb, este o maşină corectă, cu un preţ corect, care oferă câte puţin din toate. Este suficient de confortabilă, suficient de potentă şi suficient de ieftină pentru a fi luată în considerare de cei care vor o maşină fără pretenţii sportive. O recomand familiştilor care vor să meargă în deplină siguranţă de la A la B, fără a se ruina financiar.

Preţ

Modelul testat a fost un Chevrolet Cruze hatchback în echipare LTZ, cu motor 2.0D şi cutie manuală cu şase trepte. Preţul de listă e de 19.505 euro cu TVA inclus, ceea ce înseamnă că e cu 1.500 de euro mai ieftin decât un Volkswagen Golf 6 în echipare de bază cu motor 2.0 TDI şi cutie de viteze manuală cu şase trepte. Pentru aceşti bani, maşina este echipată cu geamuri electrice, senzor de ploaie, senzori de parcare, cruise control, comenzi pe volan, scaune faţă reglabile pe patru direcţii, aer condiţionat cu comandă electronică şi sistem audio cu CD player, şase difuzoare şi conectivitate USB şi Bluetooth.

Date tehnice

Capacitate cilindrică: 1998 cmc

Putere: 163 CP la 3800 rpm

Cuplu maxim: 360 Nm între 1750-2750 rpm

Viteză maximă: 205 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 8,5 secunde

Capacitate portbagaj: 413 litri

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide