PERFORMANŢE
O să încep acest subcapitol al testului cu ultimul aspect negativ al lui X3. Pe scurt, direcţia este neutră şi nu livrează suficient feedback către volan. Dar să nu te gândeşti că e o direcţie lălâie care te face să te simţi ca într-un joc pe calculator. Nu, nici pe departe. Este doar prea neutră pentru o maşină care poartă sigla BMW şi pentru sloganul „plăcerea de a conduce”. Atât.
Cauza feedbackului insuficient este, cu siguranţă, servodirecţia electromecanică montată pe X3, care este mult mai eficientă decât un sistem hidraulic convenţional, dar care ştirbeşte, chiar dacă în mică măsură, experienţa şofatului.
Suspensia îşi face treaba cu brio şi absoarbe toate gropile şi dâmburile de pe drumurile patriei. Nici cu sistemul de tracţiune integrală permanentă xDrive nu m-am făcut de râs, deşi mă aşteptam să rămân împotmolit în primul metru de zăpadă afânată. Dar nu s-a întâmplat asta, aşa că nu credeţi tot ce vedeţi la televizor, da? Când am atacat un deal înzăpezit, omătul sărea în toate direcţiile, iar X3-ul înainta maiestuos. Bine, în această mică aventură încununată cu succes au jucat un rol destul de important şi anvelopele de iarnă foarte bune.
Să sară zăpadaaaa!
Maşina pe care am testat-o era echipată cu o cutie automată Steptronic cu opt trepte şi un motor diesel de 2,0 litri care dezvoltă 184 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750-2.750 rpm.
Fişa tehnică a lui X3 spune că sprintul de la zero până la 100 km/h e gata în 8,5 secunde, iar viteza maximă este de 210 km/h. Nu am cronometrat nici un sprint şi nici nu am ajuns până la 210 km/h, însă pot spune că un X3 cu acest motor şi această cutie de viteze e foarte sprinten pentru un crossover.
Propulsorul livrează puterea liniar, fără întârziere, iar cutia de viteze Steptronic face totul fără cusur. Treptele sunt schimbate foarte rapid, fără să simţi, ceea ce îţi permite să faci depăşiri scurte fără efort, iar o călătorie lungă va fi mai relaxată decât într-o maşină cu cutie manuală. Ce-i drept, transmisia automată cu opt trepte este o opţiune de 2.400 de euro, fapt care i-ar putea face pe unii să aleagă cutia manuală standard cu şase trepte.
Acest diesel nu prea mai poate fi denumit „tractoraş”
CONSUM
Consumul mediu teoretic anunţat de BMW pentru modelul testat este de 5,6 l/100 km. În cei aproximativ 200 de kilometri parcurşi în timpul testului, nu am reuşit să mă apropii de această valoare, dar cred că poate fi obţinută dacă se conduce calm, fără accelerări bruşte şi fără frânări inutile. Vara. La sfârşitul testului, calculatorul de bord a afişat valoarea de 8,8 l/100 km pentru consumul mixt, în condiţiile în care maşina se afla încă în perioada de rodaj, iar stilul de condus a fost unul sportiv.
PREŢURI
Cel mai ieftin BMW X3 se numeşte sDrive18d, are preţuri care încep de la 38.130 de euro cu TVA inclus şi vine cu tracţiune pe spate, un motor diesel de 2,0 litri care dezvoltă 143 CP şi o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Uitaţi de el.
Cel mai scump X3 se numeşte xDrive35d şi începe de la 55.738 de euro cu TVA inclus. Pentru aceşti bani primiţi un motor diesel de 3,0 litri care dezvoltă 313 CP, o cutie automată cu opt trepte şi sistemul de tracţiune integrală xDrive.
Modelul testat de ProMotor a fost un X3 în varianta xDrive20d, care are un preţ de bază de 42.036 de euro cu TVA şi vine cu echipamente standard ca sistem start/stop, aer condiţionat automat şi faruri de ceaţă. Cu echipamente opţionale precum cutie de viteze automată cu opt trepte, trapă panoramică, scaune sport, ornamente din lemn şi sistem de navigaţie Professional, preţul modelului testat a fost de 56.189 de euro cu TVA inclus. Este chiar modelul pe care vi-l recomand!
CONCLUZIE
BMW X3 este, chiar şi după doi ani de la lansare, un crossover premium demn de luat în seamă, care mi-a depăşit aşteptările. Varianta xDrive20d oferă cam tot ce ţi-ai putea dori de la o maşină nouă: un interior spaţios şi confortabil, abilităţi decente de abordare a drumurilor desfundate, un motor suficient de puternic şi siguranţă de cinci stele la testele EuroNCAP. Cutia de viteze automată cu opt trepte este o opţiune costisitoare, însă îşi merită banii cu vârf şi îndesat.
Acestea fiind spuse, să înceapă distracţia!
Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare