Test drive BMW Seria 5 facelift – Asul din mânecă

Publicat: 15 10. 2020, 10:39
Actualizat: 15 10. 2020, 10:57

Trecuseră 3 ani de la venirea pe lume a noii generații BMW Seria 5. 600.000 de unități vândute mai târziu, era momentul potrivit pentru un facelift. Și a venit, iar BMW l-a aruncat în joc ca pe asul din mânecă.

GALERIE FOTO

Direct de la Dingolfing, din Germania, 5-ul meu gri și sobru îmi face complice cu “ochiul” atunci când mă apropii de el în parcarea subterană de la BMW Group România. Parcă știe deja ce mă așteaptă. Eu habar n-am ce poate.

Noul BMW Seria 5 facelift are faruri noi LED noi (adaptive, opțional), atât de apreciate pe cât de controversată este grila noului Seria 4, pe care aveam să-l întâlnesc pe circuit. Dar despre el, în curând.

Foto: Adrian Cobzașu

5-ul își păstrează însă, sobrietatea. S-a ales cu o grilă cu accente cromate redesenată, dar și-a păstrat atitudinea de “Dă-te la o parte!” O să vedeți puțin mai târziu de ce. Stopurile au fost și ele redesenate. Au acum un aspect tridimensional și fac mașina să pară și mai lată. Se reflectă ca într-o oglindă în zidul din spate și îmi fac loc între portbagaj și perete ca să le văd mai bine. Nu, nu mai am răbdare până la prima oprire. Arată mai bine decât în pozele oficiale și evacuările trapezoidale.

Din orice unghi permis de spațiul îngust din parcare, face impresie silueta îmbrăcată în Gri Bernina Amber Effect (1.076 euro), una dintre cele trei nuanțe exterioare noi ale versiunii facelift.

De efect sunt și toate elementele impresionante aduse contra sumei de 6.047 de euro, de pachetul M Sport, și elementele închise la culoare ale pachetului BMW Individual Shadow Line. Îi vin aproape mănușă jantele de 18 inci cu design Double Spoke M. Dar parcă de 19 i-ar veni mai bine. Și această siluetă sobră, cu linii atletice, formează un contrast extrem de îndrăzneț cu noile etrierele roșiile ale sistemului de frânare M Sport.

Foto: Dragoș Savu

GALERIE FOTO

BMW Seria 5 facelift, matur și familiar

Și în cabină lucrurile s-au schimbat. Pare totul mai matur, mai unitar, deși foarte familiar. Iau loc în scaunul M Sport îmbrăcat în piele Dakota neagră, care prezintă cusături contrastante, până acum rezervat doar versiunii M. Și parcă planetele se aliniază brusc. Sistemul de navigație familiar îmi primește comanda rapid. Urmez traseul către destinație, indicat de ecranul BMW Live Cockpit Professional de 12,3 inci din spatele volanului, cu noul sistem de operare BMW 7.0, care îmi livrează informații în timp real. Are aceeași diagonală display-ul tactil de deasupra consolei, cu widget-urile organizate logic și simplu, cu ajutorul cărora îmi găsesc ușor setările preferate. E o plăcere să dirijez sistemul audio prin gesturi, dotare inclusă în pachetul Innovation (4.379 de euro). Mă simt din nou dirijorul unei orchestre, oricât de mirați mă privesc alți șoferi la semafor.

În modul Sport, îmi apare turometrul în dreapta, în locul indicatorului care îmi arată câtă putere am la dispoziție. Aici voiam să ajung. Direcția se întărește brusc și mașina reacționează fin la impulsurile pe care le dau din volanul M Sport. Are încălzire, ca și scaunele, dar ritmul accelerat la care mă îndeamnă mașina are cam… aceeași funcție.

Foto: Adrian Cobzașu

GALERIE FOTO

Am un 530i cu motor de 2.0 litri pe benzină, care dezvoltă 252 de cai putere. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată Steptronic sport cu opt rapoarte și la sistemul de tracțiune integrală xDrive, care expediază resursele către ambele punți. Pe hârtie, de 6,3 secunde are nevoie limuzina cu tracțiune spate ca să accelereze de la 0 la 100 km/h. În realitate, ai senzația că totul se întâmplă mult mai repede.

Pe autostradă, calm și sigur pe sine, Seria 5 își întinde cei 4.963 de milimetri (cu 27 mai mult decât ai versiunii pre-facelift, având acum aceeași lungime ca versiunea break – vezi GALERIA FOTO) într-o demonstrație de confort și dinamică.

BMW Seria 5 facelift face o demonstrație de confort și dinamică pe autostradă

La 130 km/h, e liniște la bord de parcă rulez cu jumătate din viteza pe care o am, de fapt. Deși nu depășesc limita de viteză, când trec în banda a doua, doar ca să revin, o mașină mai târziu, înapoi pe banda întâi, cel din față se dă la o parte. Farurile astea noi, cu LED-urile lor intimidante, trebuie să fie de vină.

Foto: Dragoș Savu

GALERIE FOTO

Odată lăsat în urmă drumul de mare viteză, trec în modul Comfort și mă bucur de relaxare. Pentru depășiri, cu un gest simplu, folosind padelele de pe volan, trimit transmisia cu o treaptă mai jos și BMW-ul meu plutește pe lângă mașina depășită. Suspensia standard anulează cu brio imperfecțiunile drumurilor din localități.

Toate versiunile Seria 5, cu excepția celor cu motoare V8 de 4,4 litri (BMW M550i) și a celor cu sisteme plug-in hybrid, sunt acum mild hybrid. Sunt echipate cu un motor electric de 11 cai putere, poziționat între motorul termic și transmisie, care ajută la porniri de pe loc sau, de exemplu, la apropierea de un semafor care arată culoarea roșie, pentru a reduce consumul de carburant. Asistă pornirile de pe loc, recuperează energie la frânare și adaugă un plus de putere la accelerație.

Prețul de pornire al acestei versiuni este de 58.132 de euro. Dar cu toate dotările care simplifică viața la bord și îi adaugă personalitate, ajunge rapid la 78.450 de euro. Atât de rapid cam cât i-ar lua să ajungă de la 0 la 100 km/h.

Verdict

BMW a construit Seria 5 facelift pe valorile deja familiare clienților. Eleganță, dinamism, inovație. 600.000 de unități au fost livrate la nivel global de la sosirea pe lume a noii generații. Bavarezii aruncă în joc asul Seria 5 facelift. Miza este să-i păstreze renumele de bestseller.