BMW 440i este o maşină a extremelor. Pe de-o parte, maşina asta este un monstru pe patru roţi, însă un monstru civilizat, pe care poţi să-l scoţi la lumina zilei printre oameni şi maşini obişnuite. Pe de altă parte, deşi pare greu de crezut, BMW 440i poate fi un model discret. Poate această impresie este dată şi de combinaţia de culoare gri şi jante negre, însă nu am simţit atât de multe priviri aţintite asupra mea când conduceam, ele întorcându-se brusc doar când apăsam brusc acceleraţia.
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
Spre deosebire de alte modele ale constructorului bavarez, în cazul lui BMW 440i farurile, stopurile şi grila sunt aplatizate, iar evacuarea dublă ieşită peste bara spate nu lasă loc de interpretări. Modelul este mai agresiv când este privind din faţă, datorită spoilerului imens.
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
BMW 440i emană sportivitate prin toţi porii, iar motorul pe benzină are performanţe impresionante. La 326 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm, are nevoie de doar 4,9 secunde să atingă 100 km/oră. Viteza maximă este limită la 250 km/oră.
Coupe-ul germane este lung, lat şi foarte aproape de sol: 4,64 metri lungime, 1,82 metri lăţime, 1,39 metri înălţime. Chiar dacă nu cumpără nimeni un BMW 440i pentru spaţiul din portbagaj, acesta are un volum impresionant pentru forma maşinii – 445 de litri. Este lung şi lat, dar puţin adânc. Are şi o plasă ancorată de podea ca să nu-ţi joace toate cele prin portbagaj. Problema lui ar fi accesul destul de îngust, însă acesta este un detaliu atât de neimportant pentru un coupe de 326 CP…
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
Ampatamentul de 2810 mm este mare, însă contează şi cum este distribuit spaţiul. Şoferul şi pasagerul faţă au loc din belşug. Singurul inconvenient pentru aceştia este faptul că uşile sunt imense, iar pentru a te aşeza pe scaunul şoferului fără efort trebuie să deschizi larg uşa, ceea ce e mai dificil câteodată. Scaunele sport sunt foarte confortabile, au reglaj electric şi au o susţinere laterală exemplară.
Accesul în spate se poate face destul de uşor, pentru că scaunele din faţă au montat aproape de tetiere un buton care le împinge electric în faţă sau în spate, pe lângă clapa de rabatare. Pasagerii din spate au loc suficient în zona capului şi bancheta e mare, însă spaţiul la picioare este redus dacă pasagerii din faţă au în jur de 1,80 metri.
La interior, avem materiale de calitate şi finisaje bune. Scaunele şi feţele de uşi au elemente decorative. Zona cadranelor este complet digitală, cu rame de aluminiu în interiorul cărora apar cadranele. Volanul este mic, gros şi foarte plăcut de ţinut de mână.
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
Planşa de bord este destul de aerisită şi ergonomia e bună. Ecranul sistemului de infotainment este tactil, însă adâncit în scaun, vei fi tentat să foloseşti joystickul din consola centrală. Toate comenzile sunt grupate în zona superioră a planşei de bord, uşor de accesat. Parbrizul scurt şi montantul A de dimensiuni reduse ajută la vizibilitate, iar modelul de test avea şi sistem de senzori de jur împrejur şi camera de marşarier.
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
Să trecem al partea interesantă. Pornirea se face cu un sunet puternic şi gros, foarte atrăgător pentru urechile tale, dar şi ochii celor din jur.
Cine vrea discreţie totală trebuie să aleagă unul dintre motoarele de bază (420i cu 184 CP sau 418d cu 150 CP). Varianta 440i este următoarea ca putere după modelul M4 şi peste 435d (la cai-putere, dar mult mai jos la capitolul cuplu). Când porneşte motorul, indiferent de modul de condus pe care îl alegi (EcoPro, Comfort, Sport, Sport Plus), simţi puterea motorului. În modul EcoPro nu am condus-o deloc, pentru că încerci să faci economie la consum când ai 326 CP sub capotă. Modul Comfort este cel de bază şi cel mai echilibrat. Sport este absolut minunat. Zgomotul produs de motorul în 6 cilindri în linie este puternic şi rotund.
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
BMW 440i xDrive poate fi uşor ţinut în frâu, însă devine violent dacă bruschezi acceleraţia. Totodată, pare lipit de asfalt. Virajele devin o joacă de copil, de parcă eu eram pe şinele tramvaiului 41 când luam curba la barajul de la Lacul Morii.
Pe modelul de test erau lucruri pe care nu te aştepţi să le vezi la o maşină care începe de la 60.000 de euro, cum ar fi frâna de mână clasică. Nu asta m-a mirat, ci faptul că butonul din capul manetei nu era cromat. Elementul asta neimportant era în antiteză cu tot ce înseamnă această maşină şi te întrebi de ce a rămas aşa. După ce conduci 440i se întâmplă două lucruri: 1) nu te mai interesează că acel buton nu e cromat şi 2) realizezi că stabilitatea exemplară şi motorul grozav au fost dezvoltate cu nişte costuri şi tu plăteşti anii de cercetare şi dezvoltare necesari pentru aceste rezultate.
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
În încheiere, trebuie să menţionez consumul greu de crezut. Undeva la 12 litri pentru parcursul strict urban, cu trafic mediu şi aglomerat. Un rezultat foarte bun, după părerea mea.
Foto: Dragos Savu / Mediafax Foto
Verdict
BMW 440i xDrive este un model coupe cu adevărat reuşit. Puterea este impresionantă, interiorul are tot ce îi trebuie, însă este evidenţiat doar esenţialul. Spaţiul este bun, portbagajul suprinzător, iar senzaţiile tari la volan sunt asigurate.