Cum spuneam, Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 CP cu 5 locuri costă 14.200 de euro cu TVA inclus. Normal, pentru a o aduce la nivelul unei maşini de familie occidentale, trebuie să mai adaugi ceva la cei 14.200 de euro deja daţi: 300 euro costă ASR+ESP (absolut necesare!), 320 euro costă jantele de aluminiu de 15 inci, 300 euro costă sistemul de navigaţie cu ecran color tactil, alţi 300 de euro costă Pack Securite, adică limitatorul de viteză, senzorii de parcare spate şi volanul îmbrăcat în piele. Şi 100 de euro costă scaunele faţă încălzite.
De menţionat că cilindreea mică şi emisiile scăzute de CO2 (116g/km) fac din Lodgy 1.5 dCi o maşină „eco”, cu taxe mici.
Comenzile geamurilor, acolo unde ar trebui să fie. Pe noul Logan sunt tot pe bord 🙁
Bun, am ajuns la 15.520 de euro, adică practic preţul unui Renault Clio 1.5 dCi 90 CP dotat OK… precum şi al multor altor maşini din alte segmente, noi sau sh, la care românii se uită de obicei pentru a-şi transporta familia. Vorbim însă de un MPV compact nou, iar de aici încolo ar trebui să ne intre bine în cap: comparaţia între maşini noi şi maşini second-hand nu îşi are rostul, tot la fel cum comparaţia între maşini de clase diferite nu îşi are rostul! Iar în segmentul MPV, cel mai scump Lodgy rămâne mai ieftin cu cel puţin 30% decât cel mai apropiat concurent, în timp ce valorile legate de spaţiul interior sunt imbatabile.
Poţi ateriza aici cu elicopterul personal. Sau înghesui o echipă de handbal feminin. Am mai spus?
Această prăpastie de preţ dintre Lodgy şi concurenţi nu justifică costurile atât de mari ale acestora din urmă. Căci, la 15.500 de euro, un Lodgy e practic o maşină de 4 stele EuroNCAP (căci îi puneţi ESP) dotată cu aproape orice ţi-ai dori de la o familială. OK, nu veţi avea piele (deocamdată), nici pilot automat (păcat, Dacia!), şi nici climatizare automată. Însă în rest, avem absolut tot confortul necesar.
O maşină confortabilă, pentru drumurile lungi, cu familia. Bravo, Dacia!
Greu de găsit un MPV atât de bine pregătit pentru România. Doar prejudecăţile pot împiedica pe cineva care caută o maşină nouă de familie la 15-16.000 de euro să nu ia în considerare Lodgy. Şi asta e şi concluzia mea: la preţ de clasă mică, îţi iei portavion familial.
Merită? Normal că da!
Aşa cum am spus şi altă dată… pe testate!