După cum spuneam la început, Mazda MX-5 este cea mai ieftină maşină cabrio care poate fi cumpărată în vara lui 2011 pe piaţa noastră de maşini noi – versiunea MX-5 1.8i Emotion (cu soft-top) are un preţ de 19.090 euro şi o echipare suficientă.
VEZI LISTA DE PREŢURI MAZDA MX-5
Modelul de test are un preţ de 23.390 euro, având hard-top escamotabil şi nivelul de echipare intermediar Challenge. La care se mai adaugă, ca opţiune, vopseaua metalizată, pentru 490 euro. Prin urmare, la aproape 24.000 euro ai parte de un roadster simpatic, construit pragmatic şi care îţi oferă atât senzaţii foarte plăcute, cât şi doze surprinzătoare de adrenalină.
Faţă de versiunea cu soft-top, MX-5 Roadster Coupe costă mai mult cu 1.700 euro, diferenţă pe care o consider justificată din mai multe puncte de vedere: siguranţă mai mare (nu rişti să îţi taie mitocanii acoperişul cu cuţitul), versatilitate mai bună (se pretează mai bine în condiţii de vreme nefavorabilă, ba chiar şi iarna) sau aspect mai reuşit.
Din nivelul de echipare Challenge nu lipseşte nici un element vital, maşina fiind echipată mai mult decât corect pentru preţul afişat. Un preţ care mai presupune şi un comportament sportiv delicios, dar şi senzaţii de cabriolet foarte relaxante.
VEZI DOTĂRILE PENTRU MAZDA MX-5
Cine vrea performanţe mai bune, trebuie să apeleze la motorul de 2,0 litri, ceea ce, în cazul versiunii Roadster Coupe, înseamnă un surplus serios, de 4.900 euro, ajungându-se la peste 28.000 euro. Deci un alt nivel şi alte pretenţii, iar accentul pe imaginea de marcă devine mai important.
Personal, cred că această versiune de bază a lui Mazda MX-5 Roadster Coupe este subapreciată. Ce-i drept, 23.000 euro nu înseamnă puţin pentru majoritatea dintre noi, dar, ca a doua maşină, MX-5 este o ofertă foarte atractivă pentru petrecerea timpului liber.
Mai ales că nu te va tapa de bani la pompă, având un consum mediu decent pentru o sportivă, de 8-8,1 litri/100 km (cu un litru la sută mai mult decât consumul mediu teoretic).
VEZI DATELE TEHNICE MAZDA MX-5
În concluzie, Mazda MX-5 Roadster Coupe 1.8i se dovedeşte nu doar o surpriză plăcută, ci şi o combinaţie foarte reuşită între o maşinuţă de vacanţă şi o mică sportivă redutabilă. Mi-a plăcut şi lipsa de opulenţă pe care o afişează, majoritatea privirilor percepute nefiind de invidie (cum se întâmplă de obicei cu maşinile cabrio), ci de simpatie.
Mă deranjează, totuşi, un lucru: credeam că sunt un tip pragmatic. Dar MX-5 m-a făcut să descopăr, îngropat nu prea adânc, copilul din mine care tânjeşte la o viaţă fără griji şi care vrea pur şi simplu să se bucure de condus, fără constrângeri, fără limite, fără fandoseli.
De fapt, nici un alt cabriolet nu m-a mai făcut până acum să mă simt aşa bine la volan. Doar acest mic MX-5 a reuşit aşa ceva, cu adevărat. Şi nu a avut nevoie de super-imagine, super-putere şi super-tehnologie. A fost suficient să păstreze reţeta originală: roadster dedicat plăcerii simple.