Din moment ce Mazda MX-5 este un roadster mic (4 metri lungime) cu doar 2 locuri, mă aşteptam ca interiorul să fie strâmt. Şi, din moment ce vorbim de una din cele mai ieftine maşini cabrio, mă aşteptam la o echipare modestă şi un stil mai spartan.
„Forma urmează funcţia” pot spune că se aplică de minune volanului cu trei spiţe, care este o declaraţie directă relativ la sportivitatea maşinii. În plus, un detaliu foarte rar: indicatoarele de bord conţin şi unul pentru presiunea uleiului, specific maşinilor serioase sport.
Deşi mic, interiorul lui MX-5 beneficiază de suficiente spaţii de depozitare. Pe lângă torpedoul acceptabil, mai avem câte un spaţiu pentru doze de băuturi pe portiere (foarte inteligent gândite), un buzunar măricel sub cotieră şi un sertar foarte mare între scaune (bun pentru o poşetuţă mică).
Doar portbagajul este, într-adevăr, liliputan cu cei 150 de litri ai săi. Are o înălţime destul de mică, aşa încât, pentru o ieşire în doi, recomand ca bagajul să nu fie mai mare decât cel de mână permis la îmbarcarea în avion. Pur şi simplu nu e spaţiu suficient. E un lucru care face parte din reţeta oricărui roadster de mici dimensiuni, precum MX-5.
Decapotarea maşinii este facilă şi chiar foarte rapidă (doar 12 secunde sunt necesare), dar poate fi realizată doar pe loc, nu şi în mers. În plus, apare din nou feelingul de old-timer: înainte de a apăsa pe butonul de decapotare este necesar să acţionezi clapeta de siguranţă, concomitent cu apăsarea butonului „Release” – o manevră care necesită atenţie din partea fetelor cu ungii lungi, dar care nu e inconfortabilă.
O menţiune specială şi pentru plasticele de calitate, care mi-au făcut impresia că rezistă chiar şi la intemperii sau mult praf. Doar tapiţeria neagră din piele pune probleme când bate soarele, încălzindu-se excesiv şi contribuind la crearea unei atmosfere mai încinse decât ai vrea. Caz în care soluţia este să capotezi maşina şi să dai drumul la aerul condiţionat.
Dar ce se întâmplă când dai drumul motorului lui MX-5?