Test de prim contact – Renault Captur

Autor: Adrian Mihălţianu 01 mai 2013 Test drive

Ţinând cont că maşina este construită pe platforma noului Renault Clio aşteptările din punct de vedere dinamic ar trebui să fie similare. Cu toate că maşina beneficiază de o gardă la sol mai ridicată decât Clio, deci un centru de greutate mai ridicat, comportamentul rutier este demn de un model din clasa compactă.

Motorizările disponibile pentru acest test au fost după cum urmează: propulsorul de 1,2 litri pe benzină (TCe 120 EDC) care dezvoltă o putere de 120 CP cuplat la o cutie automată cu şase rapoarte şi dublu ambreiaj, respectiv propulsorul diesel de 1,5 litri şi 90 CP cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte de viteze.

În prima zi am condus maşina echipată cu propulsorul pe benzină. Un aspect important la această maşina a fost modul în care cutia schimba treptele de viteză. Nu putem să spunem că a fost un mod rapid de schimbare a treptelor de viteză, dar nici lent. Explicaţia pentru acest lucru a venit de la unul din specialiştii Renault prezenţi la lansare. Răspunsul a fost unul pe cât de simplu se poate. Am vrut să ne axăm cât mai mult pe confort, Renault Captur nu este o maşină sport. Setările cutiei de viteze automată cu dublu ambreiaj au fost făcute pentru a oferii maximul de confort.

Versiunea diesel, aşa după cum ne şi aşteptam, a venit cu un răspuns mult mai prezent datorat diferenţei de cuplu. Dacă motorul pe benzină are un cuplu de 190 Nm disponibili la 2.000 rpm, motorul diesel beneficiază de un cuplu de 220 Nm disponibili încă de la 1.750 rpm.

O altă diferenţă între cele două motorizări a fost la nivelul insonorizării, versiunea echipată cu motorul diesel fiind mai eficientă în acest sens. Oarecum acest lucru este evident, motorul alimentat cu motorină este mai gălăgios, deci este nevoie de un grad mai ridicat de insonorizare pentru a te încadra în cerinţele ridicate ale clientelei.

Conform datelor oficiale, propulsorul diesel are un consum mixt de 3,6 litri/100 km, iar cel pe benzină de 5,4 litri, francezii lăudându-se cu cel mai mic consum din clasă. Va fi extrem de interesant de verificat care va fi consum de carburant în România, mai ales în mediul urban.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide