Organizatorii ne-au pus la dispoziţie în prima zi un traseu de 320 km, care avea atât porţiuni de autostradă, cât şi segmente de drumuri de munte şi oraşe mici. Încă de la început am plecat cu ideea că Dokker nu este o maşină sportivă. Ruliul este destul de mare, dar Dokker nu îţi va da emoţii dacă abordezi virajele cu o viteză corespunzătoarea unui vehicul comercial. Ţinuta la drum este foarte bună pentru această clasă. Suspensiile amortizează bine denivelările drumului şi maşina este destul de silenţioasă pentru acest segment. Nici la capitolul antifonare Dokker nu stă rău – până la viteze de 120-130 km/h noul membru al familiei Dacia este surprinzător de silenţios. Timoneria cutiei de viteze este precisă, iar rapoartele lungi facilitează obţinerea unui consum de carburant scăzut, una dintre principalele cerinţe ale clienţilor pentru acest tip de vehicul.
Maşina de test era echipată cu propulsorul de 1,5 litri diesel de 90 CP şi 200 Nm. Motorul este silenţios dacă nu este turat peste 3.000 RPM, dar acest lucru nu este o problemă deoarece cuplul motor maxim se obţine încă de la 1.750 RPM, iar la o viteză de 130 km/h pe autostradă, turometrul indică 2.500 RPM în treapta a cincea. Consumul declarat pentru acest propulsor este de 4,5 litri la 100 km, dar noi am reuşit să obţinem un 5,2 litri la 100 km, ce-i drept, abordând un stil de condus puţin mai agresiv pe traseul montan.
În a doua zi, am avut la dispoziţie versiunea Dokker van, echipată atât cu propulsorul 1.5 DCi de 90 CP, cât şi versiunea de 75 CP. Pentru ca testul să fie cât mai apropiat de realitate, organizatorii au încărcat maşinile cu o cutie care cântărea 350 kg. Versiunea de de 90 CP s-a comportat exemplar, masa adusă având efecte minore asupra dinamicii vehiculului. Pe traseul în mare parte urban, Dacia Dokker van 1.5 Dci 90 CP a obţinut un consum de 6,3 litri la 100 km.
Întrebarea care ne obseda era: „Cum se va descurca versiunea de 75 CP cu încărcătura de 350 kg?” Diferenţele dintre cele două propulsoare sunt minore. Chiar şi cu o putere mai mică, Dokker reuşeşte să aibă un comportament decent, iar consumul a scăzut până la valoarea de 5,9 litri la 100 km pe acelaşi traseu.
Vezi în continuare dotările noului model Dacia Dokker.