Pe durata testului, am putut pune la încercare două variante de motorizare. Ambele sunt bazate pe un propulsor dCi de 1,6 litri şi oferă 115 CP şi un cuplu maxim de 300 Nm la 1.750 rpm, respectiv 140 CP şi un cuplu maxim de 340 Nm la 1.750 rpm, cu funcţie Start/Stop.
În convoi, Trafic se simte cel mai bine.
Ambele versiuni sunt suficient de potente pentru a-şi duce la bun sfârşit sarcinile şi dau dovadă de rafinament, însă diferenţele de putere şi cuplu le diferenţiază ca şi condiţii de exploatare. Mai exact, dieselul de 115 cai este mai bine adaptat sarcinilor care implică deplasarea prin mediul urban, pe când versiunea cu 140 de cai se pliază mai bine unor sarcini care presupun deplasarea pe drumuri din afara oraşului. În altă ordine de idei, propulsoarele aruncă o „cantitate” neglijabilă de zgomot în habitaclu, deşi la accelerări mai puternice sunetul şi vibraţiile resimţite îţi vor reaminti că ai de-a face cu un diesel.
Deja-vu, deja connu.
Renault propune o transmisie manuală cu şase rapoarte pentru exploatarea resurselor oferite de propulsoare. Cum spuneam şi mai devreme, amplasarea schimbătorului facilitează o ambianţă comodă de condus, iar timoneria corectă permite o jonglare lejeră cu treptele de viteză atunci când acest lucru se impune. Renault anunţă un consum mediu teoretic de 6,1 litri pentru versiunea dCi 140 Start/Stop şi 6,5 l/100 km pentru versiunea dCi 115.
Preţurile pentru noul Renault Trafic nu au fost făcute publice momentan, însă vom reveni cu detalii pe măsură ce vom avea mai multe informaţii la dispoziţie.
Fişa tehnică:
Renault Trafic Energy dCi 140
Motor: diesel, 1.598 cmc
Putere maximă: 140 CP / 3.500 rpm
Cuplu maxim: 340 Nm / 1.750 rpm
Cutie viteze: Manuală, 6 trepte
Spaţii depozitare habitaclu: 14, cu volum total de 90 litri
Volum maxim de încărcare: 8,6 m cubi
Consum mediu: 6,1 l/100 km (cu Start/Stop)