Test de prim contact cu noul Renault Trafic. Meseria mea, transportul

Autor: Tudor Rus 09 iul. 2014 Test drive

Renault Trafic bifează generaţia cu numărul trei, personajul principal al testului pentru care ne-am deplasat până în Copenhaga. Lista cu schimbări în gama Trafic începe însă chiar de la rădăcini, fiindcă odată cu lansarea noului Trafic, Renault mută producţia din Spania în Franţa, la Sandouville. Noua filosofie sub care cade a treia generaţie Renault Trafic este aceea de birou mobil (parcă am mai auzit asta în cazul lui Ford Transit), accentuată de un habitaclu care permite amplasarea de tablete, telefoane mobile şi laptopuri la îndemâna utilizatorilor.

Nu voi insista prea mult pe felul în care arată noul Renault Trafic, din simplul motiv că scopul utilitarei nu este acela de a impresiona juriul la concursuri de frumuseţe. Voi spune însă, ca părere personală, că noul Trafic arată destul de bine pentru un vehicul creat să care marfă sau pasageri şi se încadrează în descrierea care subliniează robusteţe şi dinamism, oferită de oficialii Renault.

Are sau nu faţă de cărăuş?

Fără doar şi poate, veţi fi mult mai interesaţi de interiorul noului Renault Trafic şi de capacităţile practice de care dă dovadă. Deci, să începem cu începutul. Dacă eşti familiarizat cu habitaclul lui Clio 4, momentul în care te urci pentru prima dată în noul Trafic îţi va proiecta aceeaşi imagine, dar cu dimensiuni evident mărite. Materialele sunt de o calitate bună spre decentă pentru un vehicul de la care tot ce vrei este să poată transporta cât mai multe lucruri, şi nu să impresioneze pasagerii.

Clio 4 reloaded şi mărit.

În schimb, toate comenzile sunt amplasate la îndemnâna şoferului, inclusiv schimbătorul de viteze. Poziţia de condus este înaltă şi coroborată cu vizibilitatea excelentă de jur-împrejurul vehicului transformă scaunul şoferului – confortabil chiar şi în cazul unei sesiuni prelungite de condus – într-un veritabil turn de control. Mai mult, ai o foarte bună vedere asupra extremităţilor atunci când te afli la volan, lucru vital la manevrarea prin zone cu spaţiu limitat, iar Trafic oferă şi sistemul Wide View Mirror, bazat pe o oglindă suplimentară amplasată pe interiorul parasolarului din partea dreaptă, artificiu care dublează unghiul de vedere către partea dreapta-spate a vehiculului. Insonorizarea a făcut progrese, iar zgomotul care ajunge în habitaclu este mai redus decât te-ai aştepta – în special la viteze mari – în pofida formei nu-foarte-aerodinamice pe care o afişează utilitara.

Vă propunem un nou joc: ce încape într-un…Trafic?

La piece de resistance în habitaclu o reprezintă spaţiile de depozitare gândite excelent. 14 la număr, acestea reuşesc să adune un volum total de 90 de litri, lucru pentru care noul Trafic este lider în clasa sa. Mulţumită celor două trape – celei din paravanul dintre habitaclu şi zona de încărcare şi celei de sub scaunului pasagerului din dreapta – spaţiul de încărcare oferit de noul Trafic permite transportul unor obiecte cu lungimea de 3,75 metri (în versiunea L1) şi 4,15 metri (în versiunea L2), în timp ce volumul util al zonei de încărcare urcă până la 6,8 metri cubi în cazul versiunii Trafic L2H2. În cazul variantelor pentru pasageri, spaţiul destinat bagajelor măsoară un volum de 550 de litri pentru versiunea L1, respectiv 890 de litri pentru versiunea L2.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide