Cea mai nouă generaţie a modelului subcompact german Volkswagen Polo a apărut în anul 2009, la un an după lansarea Golfului cu numărul şase. Aşa că era destul de logic ca Polo să semene foarte mult cu fratele său mai mare.
Acum, la cinci ani de la lansare, cea de-a cincea generaţie Volkswagen Polo a primit un facelift discret, dar care a avut puterea de a transforma citadina germană dintr-un mini-Golf 6 într-un mini-Golf 7 cu ajutorul câtorva artificii de design exterior.
Uite aşa a fost făcut Polo să semene cu Golf 7 – cu nişte faruri redesenate, care încorporează lamele cromate în interior
Pe lângă schimbările subtile de la exterior, facelift-ul a adus patru noi motorizări – două diesel şi două pe benzină – care îmbunătăţesc consumul de carburant cu 21%, potrivit informaţiilor oficiale. O altă noutate este disponibilitatea, în standard, a sistemului start/stop pe toate variantele de echipare, mai puţin cea de bază.
Concurenţi
Polo se bate în segmentul extrem de competitiv al subcompactelor europene, unde intră în joc modele ca Ford Fiesta, Hyundai i20, Renault Clio, Nissan Micra, Opel Corsa, Peugeot 208 şi, de ce nu, verii Škoda Fabia şi Seat Ibiza.
Interior
Aici, lucrurile au rămas aproape neschimbate faţă de varianta dinainte de facelift, ceea ce nu e neapărat un lucru rău, fiindcă materialele sunt de o calitate bună spre foarte bună.
La fel ca la aproape oricare altă maşină din acest segment, plasticele din partea de sus a habitaclului sunt moi şi plăcute vizual, iar odată ce îţi cobori privirea către partea de jos a bordului şi a feţelor uşilor, bucăţile de plastic devin mai tari la atingere, dar reuşesc să îşi păstreze aspectul plăcut.
Materiale de calitate, scaune confortabile şi o poziţie la volan corectă
Comenzile sunt aceleaşi ca până acum, cu butoane amplasate la îndemână şi cu un sistem multimedia accesibil, chiar dacă puţin învechit în ceea ce priveşte dimensiunea ecranului şi a calităţii graficii. În maşina de test, care a venit în noul nivel de echipare Fresh, am avut parte şi de o mufă USB pentru stick-uri cu muzică, însă e de reţinut că această dotare nu vine în standard la nici un nivel de echipare.
Tot pe lista de opţionale găseşti sistemul de navigaţie Discover Media, camera video pentru marşarier şi sistemul de climatizare automată Climatronic.
Sistemul multimedia, deşi nu e „ultimul tip”, se mişcă foarte bine
Scaunele sunt confortabile, iar bancheta din spate este suficient de încăpătoare pentru doi adulţi sau trei copii, spaţiul pentru cap şi genunchi fiind decent, chiar şi pentru cei mai înalţi dintre pasageri.
VIDEO. Burnout cu un Ducati 916 pe un iPhone 6S. Ce se întâmplă cu telefonul e uimitor
În ceea ce priveşte portbagajul, Polo nu mai stă chiar atât de bine cu ai săi 280 de litri. Aici, principalii săi competitori se laudă cu valori mai mari – Hyundai i20 şi Ford Fiesta au, fiecare, 295 de litri, Kia Rio vine cu 288 de litri, iar Opel Corsa are 285 de litri.
La început, portbagajul pare minuscul, dar mai există un compartiment ascuns sub un capac care joacă rolul podelei
Dacă ai nevoie de mai mult spaţiu, poţi să rabatezi bancheta din spate, ceea ce duce la un portbagaj mult mai mare, cu podea plată.
Per total, habitaclul oferă un nivel bun al calităţii, însă s-ar putea să nu îi impresioneze pe clienţii mai tineri cu stilul foarte conservator.
Detalii despre performanţe, ţinută de drum şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.