În privinţa consumului motorizării TSI de 1,4 litri şi 140 CP, aş putea spune că lucrurile stau rezonabil. Adică valoarea teoretică de 5,3 litri/100 km este mult prea optimistă, mai ales dacă ne gândim că vorbim de o motorizare care te împinge să ”alergi” maşina.
În practică m-am mulţumit cu un consum mediu de 7-7,5 litri/100 km, în timp ce în regim urban motorul a ”păpat” în jur de 9 litri/100 km, doar la exagerarea cu demarajele depăşind 10 litri/100 km.
Cea mai ieftină Skoda Octavia (cu motorizarea de bază 1.2 TSI de 86 CP, în echipare Active) are un preţ atrăgător pentru o berlină compactă-medie: 14.256 euro. Însă motorizarea din testul nostru ne arată că Octavia nu e o maşină ieftină.
Preţul de bază al versiunii Octavia 1.4 TSI 140 CP este de 17.335 euro în echiparea Active, care, deşi la capitolul siguranţă stă mai mult decât onorabil (7 airbaguri, controlul stabilităţii sau MKB – pregătire frână pentru coliziune multiplă), în ce priveşte dotările de confort te va face să te orientezi ori spre lista de opţiuni, ori spre o variantă superioară.
Nivelul imediat superior, Ambition, reclamă un preţ de bază de 18.245 euro, având o echipare decentă, în timp ce Elegance porneşte de la 19.054 euro, plusând cu luminile de zi cu LED, climatizarea automată duală, tempomat sau asistenţa pentru lumini) .
Practic, lucrurile nu se opresc aici, deoarece sigur cei care îşi cumpără Octavia cu această motorizare au pretenţii ceva mai mari, deci vor cădea ”pradă” listei de opţiuni.
VEZI LISTA DE PREŢURI ŞI DOTĂRI PENTRU SKODA OCTAVIA
Opţiuni recomandabile: monitorizarea presiunii în pneuri (47 euro), senzorii de parcare faţă şi spate (595 euro), ba chiar şi Parking Assistant (888 euro), Kessy – pornirea motorului fără cheie (352 euro), Driving Mode Selection – cu patru moduri de funcţionare a motorului (93 euro), sistemul de navigaţie Amundsen cu ecran tactil de 5,8 inci (662 euro) sau chiar Columbus cu ecran tactil de 8 inci (1.750 euro).
Una peste alta, devine clar că o Skoda Octavia 1.4 TSI cu echipare suficient de pretenţioasă depăşeşte 20.000 de euro fără probleme, ba chiar se apropie de 25.000 de euro. Pe de altă parte, este la fel de adevărat că această listă de opţiuni este foarte bogată şi îţi permite o configurare peste aşteptări.
Adăugând în ecuaţie caracterul practic foarte bun al Octaviei şi ergonomia generală, dar şi comportamentul rutier sigur şi, foarte important, mult mai confortabil decât până acum, noul model devine o ofertă foarte interesantă.
Octavia nu e o maşină chiar accesibilă, mai ales cu această motorizare şi în condiţiile unei echipări mai bogate, dar preţul său este mai mult decât rezonabil pentru ce oferă maşina ca pachet general. Pentru că Octavia nu mai poate fi privită ca o berlină compactă, evoluţia sa spre clasa medie fiind legitimă.