În ce priveştele datele tehnice, noul motor 1.4 Turbo dezvoltă
140 CP la 4.900 rpm. Valoarea cuplului motor este de 200 Nm
disponibili pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1.850 şi 4.900
rpm. Ca performanţe, versiunea turbo ajunge de la 0 la 100 km/h în
9,9 secunde şi poate atinge viteza maximă de 202 km/h.
La drum, motorul trage extraordinar de bine de la turaţii joase
iar dacă este dus la peste 3.000 rpm, zgomotul scos de acesta este
unul extrem de plăcut. Propulsorul turbo vine cuplat la o
transmisie manuală în 6 trepte sau dacă se doreşte, opţional, cu o
cutie automată. Levierul cutiei manuale, după părerea mea, ar fi
trebuit să aibă cursele ceva mai scurte, ţinând cont de caracterul
nărăvaş al maşinii.
Din păcate, atunci când te aventurezi în depăşiri la viteze
mari, este nevoie să retrogradezi pentru a te bucura de un demaraj
mai bun.
Opel Astra 1.4 Turbo era echipată şi cu sistemul FlexRide care
se poate comanda opţional începând cu nivelul de echipare Enjoy, la
preţul de 785 euro sau 1.825 euro cu faruri bi-xenon. Sistemul are
grijă ca suspensiile să-ţi ofere confortul de care ai nevoie prin
adaptarea acestora la condiţiile de drum. La apăsarea unui singur
buton, comportamentul maşinii se schimbă destul de mult, suspensia
devenind mai tare sau mai moale în funcţie de modul pe care l-ai
ales: Normal, Tour sau Sport.
Suspensia s-a dovedit confortabilă la trecerile peste
denivelările din Bucureşti dar şi pe autostradă, unde au contrbuit
şi scaunele moi. Direcţia trasmite un feedback bun şi îţi oferă
încredere atunci când iei virajele cu viteze mai mari.
În oraş, într-un regim de condus ceva mai alert consumul mediu
poate depăşi uşor valoarea de 12 litri la 100 km, aşa că ai grijă
să nu abuzezi de acceleraţiile fulminante. La testul nostru pe
autostradă, rulând cu o viteză maximă de 140 km/h, în mare parte pe
pilot automat, consumul înregistrat a fost de 7,4 litri/100 km. Un
rezultat bun ţinând cont că valorea dată de constructor este cu
aproximativ 2 litri/100 km mai mică. (4,9-5,1 litri/100 km).
Preţul de bază pentru Opel Astra 1.4 Turbo 140 CP este de 17.170
euro cu TVA, valabil pentru nivelul de echipare Essentia. Modelul
de test este în echiparea Sport şi porneşte de la preţul de 19.230
euro. Însă cu toate dotările opţionale pe care le are, preţul
acestuia se ridica la 26.800 euro cu TVA.
În concluzie, Opel Astra 1.4 Turbo se dovedeşte a fi un model
pentru publicul tânăr care îşi doreşte o maşină modernă, atractivă,
plăcută la condus şi la un preţ corect pentru ceea ce oferă.
Moda downsizing se regăseşte şi în cazul lui Opel Astra, care se
anunţă şi mai competitiv acum cu noul motor pe benzină de 1.4 litri
şi 140 CP, membru al familiei ECOTEC. Acesta înlocuieşte vechiul
propulsor de 1.8 litri aspirat natural, fiind mai performant şi
chiar mai eficient (cuplul este mai mare cu 14% iar consumul de
carburant este mai mic cu 15%).
Noul propulsor de 1.4 litri Turbo este disponibil în două
versiuni de putere, de 120 CP şi respectiv 140 CP şi poate fi
cuplat la o cutie manuală în 6 trepte, în echiparea standard, sau
automată, opţional.
Datorită nivelului de echipare Sport dar şi anumitor dotări
opţionale, modelul de test arăta ceva mai agresiv. Dacă vreţi să
întoarceţi şi mai multe capete, culoarea „Roşu Power” care se
găseşte pe lista de dotări opţionale la preţul de 160 euro, nu ar
trebui să lipsească de pe o asemenea versiune.
însă dacă vreţi să îmbunătăţiţi serios aspectul exterior al nu
trebuie decât să optaţi pentru pachetul OPC exterior. Ce înseamnă
acest pachet? Ei bine maşina va veni echipată cu spoilere faţă şi
spate noi şi un eleron de dimensiuni mari în partea superioară a
hayonului. Preţul pentru aceste elemente stilistice vă vor costa
890 euro cu TVA. Iar pentru a completa această imagine sportivă, nu
trebuie să lipsească jantele din aliaj pe 17 inch – în cazul de
faţă oferite standard în echiparea Sport.
Aspectul sportiv şi elegant continuă şi în interior, unde avem
câteva dotări opţionale cum ar fi: tapiţeria din piele neagră,
volanul sport şi schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele,
sistemul de navigaţie Navi 800 şi sistemul audio Infinity.
Tapiţeria din piele neagră cusută cu aţă albă nu numai că aduce
un plus de calitate interiorului dar îi dă şi un aer
exclusivist.
Am observat că la drum lung scaunele sunt moi, confortabile, iar
sprijinul lateral te ţine bine în scaun atunci când abordezi
virajele cu o viteză mai mare. Pilotul automat care se poate activa
de la butoanele de pe volan este uşor de utilizat, iar ecranul
central este lizibil şi bine plasat. În cazul spaţiilor de
depozitare, noul Opel Astra nu duce lipsa de acestea, chiar şi
sticlele de 0,5 litri putând fi plasate uşor în buzunarele
portierelor şi pe tunelul median.