Noua Toyota RAV4 cu motorizarea 2.0 D-4D de 150 CP se dovedeşte o maşină decentă când vine vorba despre consum. În teorie, consumul mediu se cifrează la doar 5,7 litri/100 km, dar această valoare probabil ar putea să o obţină doar bunicii extrem de cuminţi şi care nu ating nici măcar 100 km/h pe şosea…
În realitate, pe un traseu mixt, atât în oraş, cât şi în afară, în general pe drumuri montane şi mult mai puţin pe autostradă, RAV4 cu această motorizare ne-a gratulat cu o medie de peste 7,5 litri/100 km. Nu am menajat maşina, iar o bună parte din timp am folosit modul ”Sport”.
În general, un drum lung cu familia în RAV4 este foarte probabil să ducă la un consum mediu de circa 7 litri/100 km, rezervorul de 60 de litri asigurând o autonomie mai mult decât suficientă pentru vacanţele relaxante.
Totuşi, pentru parcursul urban ar fi indicat un sistem start/stop automat, cilindreea măricică nemenajând consumul de motorină, care se cifrează cam la 8,5-9 litri/100 km, cu vreo 2 litri mai mult decât teoria.
Cu alte cuvinte, noua Toyota RAV4 are un consum normal, fără a surprinde prin economie, dar şi fără a-ţi afecta buzunarul peste aşteptări. Principial, deoarece RAV4 a demonstrat că nu privilegiază dinamismul, credem că o cutie automată ar fi mai indicată – dar în acest caz consumul creşte cu minimum un litru la sută.
Ca politică de preţuri, Toyota RAV4 nu e un SUV chiar accesibil, renumele modelului, dar şi cel al mărcii japoneze însemnând o sumă undeva în media segmentului. Cea mai ieftină Toyota RAV4 are un preţ de 26.132 euro, dar e vorba despre motorizarea diesel 2.0 D-4D de 124 CP şi cu tracţiune doar pe puntea faţă (oferta de sezon coboară preţul de bază chiar până la 22.700 euro pentru această versiune) – vezi preţurile noii Toyota RAV4.
Modelul cu motorizarea diesel din test, adică 2.0 D-4D de 150 CP, oferit standard cu tracţiune AWD, porneşte de la peste 30.000 de euro: varianta de echipare de intrare, Executive, are un preţ de bază de 32.187 euro. O sumă pentru care nivelul Executive este destul de bogat (vezi aici lista de dotări).
Dar cine vrea şi mai mult, poate apela la nivelul Luxury, care, pentru 35.472 euro, plusează cu faruri cu xenon, trapă acţionată electric, tapiţerie din piele, scaune electrice şi încălzite, sistem Smart Entry&Start, senzori de parcare şi cameră pentru mersul înapoi sau hayon cu acţionare electrică.
Cine nu doreşte un asemenea nivel de dotări, dar vrea confortul oferit de automată, poate da 35.000 de euro pentru versiunea 2.2 D-CAT Executive, iar cine are aproape 40.000 de euro pentru un SUV compact foarte bine dotat, se poate orienta spre 2.2 D-CAT Luxury (38.102 euro).
CONCLUZIE
Noua Toyota RAV4 este o maşină competentă, principalele sale atuuri ţinând de spaţiul interior generos, ergonomia excelentă, nivelul foarte bun de siguranţă şi confort şi combinaţia corectă între un SUV de şosea şi unul capabil în afara asfaltului.
Noua RAV4 pierde, însă, puncte la capitolul dinamic, fiind o maşină pentru un public fără înclinaţii sportive. De asemenea, impresia generală de calitate a interiorului nu e la nivelul aşteptărilor multora, mai ales raportat la preţul de peste 30.000 de euro.
Segmentul SUV-urilor compacte s-a maturizat foarte mult în ultimii ani, iar concurenţa este extrem de puternică. Aşa încât noua generaţie Toyota RAV4 rămâne să confirme în timp cât de bine şi-a făcut temele.
Pentru moment, noua RAV4 are multe calităţi, dar nu într-atât încât să fie diferenţiată drept etalonul segmentului. E un pachet bine gândit, clar îndreptat spre cei care vor o familistă agreabilă.