Performanţe, ţinută de drum
Ai putea să crezi că un SUV cu un motor de 1,6 litri e o glumă. Dar în realitate, e cât se poate de adevărat. Şi e un adevăr care îmi place, fiindcă propulsorul diesel dezvoltat de Honda se simte foarte bine în CR-V.
Cuplul apare încă de la 1.500 rpm, iar motorul reuşeşte să se achite de sarcini fără să-ţi dea impresia că lucrează din greu. Altfel spus, nu am simţit nevoia unei inimi metalice mai mari sub capotă, fiindcă unitatea de 1,6 litri i-DTEC s-a comportat exemplar.
Earth Dreams, ce frumos. Păcat că sunt nişte visuri cam zgomotoase
În acelaşi timp, motorul e destul de zgomotos, iar o parte din zgomot ajunge şi în habitaclu, mai ales la viteze mici.
Deocamdată, Honda CR-V 1.6 i-DTEC este disponibilă doar împreună cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi doar cu tracţiune pe puntea faţă. Cutia de viteze are o timonerie precisă, iar poziţia înaltă a schimbătorului de viteze ajută la selectarea uşoară a treptelor.
Lipsa unui sistem de tracţiune integrală nu este, cred eu, o problemă, fiindcă un astfel de SUV nu părăseşte aproape niciodată asfaltul. Iar pe asfalt, Honda CR-V se comportă bine. Ruliul e în limite normale pentru o maşină din această categorie, iar ţinuta de drum este orientată spre confort, deşi uneori am avut impresia că suspensia e destul de săltăreaţă.
Consum
Cifrele oficiale spun că Honda CR-V 1.6 i-DTEC are un consum mediu de 4,5 l/100 km. La sfârşitul testului, computerul de bord a afişat un consum de 7,2 l/100 km, în condiţiile am circulat mai mult prin Bucureşti. La viteze de autostradă, consumul instantaneu se stabilizează între 6 şi 8 l/100 km.
Având în vedere că maşina se afla încă în perioada de rodaj şi era echipată cu anvelope de iarnă, cred că valorile obţinute sunt cât se poate de corecte. Sunt încrezător că un consum mixt de 5 l/100 km poate fi obţinut fără prea mult efort din partea şoferului.
Concluzii
Honda CR-V cu noul motor diesel de 1,6 litri este o maşină ideală pentru o familie cu doi sau chiar trei copii. Interiorul bine gândit şi propulsorul economic sunt două atuuri pe care orice client chibzuit le-ar aprecia.
Nu e cea mai frumoasă maşină din lume, dar compensează cu un interior foarte spaţios
Singura problemă este preţul. Honda CR-V 1.6 i-DTEC porneşte de la 27.516 euro cu TVA inclus, cu 8.000 de euro mai mult decât o Kia Sportage şi cu 3.000 de euro mai mult decât un Nissan Qashqai. O diferenţă de preţ foarte mare, care e destul de greu de justificat.
Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.