Test cu Honda Civic Tourer – Alură de hatch-back, spaţiu de break – GALERIE FOTO
Din exterior, Honda Civic Tourer pare mai degrabă un hatch-back prelungit, şi asta e foarte bine pentru că obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat mult spre deosebire de anii ’90, când familiştii alegeau de nevoie şi fără mari remuşcări spaţiul oferit de un break în dauna design-ului şi performanţelor unui sedan sau hatchback. Românii preferă acum hatch-back-ul şi SUV-urile, modelele break făcându-şi cu greu loc în piaţă, iar prin look-ul său sportiv, Civic Tourer încearcă să reintre în graţiile celor care au nevoie de spaţiu.
Honda Civic Tourer este un break, însă un break atipic. Design-ul frontal nu a suferit modificări faţă de hatch-back, geamurile se îngustează spre finalul maşinii, iar singurele lucruri care sunt tipice unui break sunt stop-urile masive şi luneta de mari dimensiuni. „Botul” maşinii este agresiv, cu mască neagă, lumini de zi cu LED şi faruri cu Xenon şi spoiler colţuros. Se adaugă jantele în două culori pe 17 inci, întâlnite mai rar pe un break de clasă compactă.
Interior spaţios
Când vrei să mergi cu spatele ai parte de o vizibilitate foarte bună, suplimentată de camera de marşarier. Trebuie să te obişnuieşti puţin cu cei 4,6 metri lungime când vine vorba de parcările laterale făcute la limită, pentru că senzaţia este că maşina este mai lungă.
La interior ai suficient spaţiu pentru o familie cu 3 copii, mai ales că portbagajul măsoară 624 de litri fără bancheta rabatată. Spaţiul pentru picioare este suficient şi pentru adulţi pe bancheta din spate, chiar dacă la volan se află un şofer de peste 1.80 metri. Mai găsim şi „Magic Seats”, soluţia Honda care îţi oferă un spaţiu de încărcare mai înalt, prin rabatarea şezutului bachetei, în loc de spătar.
Scaunele din faţa sunt profilate şi nu s-a renunţat la suportul lateral, mizându-se pe exclusiv pe comfort. Când te urci la volan, va trebui să-ţi cauţi poziţia optimă pentru a vedea cele 3 afişaje şi cadranele analogice, dar umblând la înălţimea şezutului şi reglarea volanului o nimereşti. Avem cotieră cu suporturi de pahar şi pentru pasagerii din spate.
Display-uri peste tot
Sistemul infotainment Honda Connect cu display touch screen color înglobează sistemul audio cu 8 difuzoare, conectivitate telefon prin bluetooth şi alte setări. Are şi butoane exterioare precum volum, luminozitate şi On/Off. Mai găsim comenzi fizile pentru sistemul de climatizare şi setarea suspensiei.
Când vine vorba de conectivitate, Civic Tourer stă bine: 2 mufe USB, mufă HDMI şi slot de brichetă, toate ascunse în cotieră, cu şant special pentru a nu strivi cablurile cu capacul.
Un al doilea display color este orientat către şofer şi se afla în zona cadranelor analogice, iar acolo ne sunt afişate informaţii despre maşină precum nivelul scăzut al lichidului de parbriz, dar şi informaţii ale computerului de bord (care sunt disponibile şi pe ecranul cel mare) sau informaţiile primite de la sistemul care recunoaşte semnele de circulaţie şi limitele de viteză.
În final, al treila display este aşezat central în faţa şoferului şi ne indică viteză şi alte câteva informaţii. Avem şi cadrane analogice, cu turomerul afişat în prim plan. Volanul multifuncţional şi schimbătorul de viteze al modelului Lifestyle sunt îmbrăcate în piele.
Motor vioi, iar sunetul „face toţi banii”
Motorul aspirat pe benzină de 1,8 litri produce 142 de cai putere şi se simte cel mai bine atunci când este turat peste 3.000 de ture. Cilindreea mare îl face să meargă rotund şi oferă o senzaţie plăcută în trafic, indiferent dacă este urban sau extraurban, însă cel mai tare lucru este sunetul pe care-l produce încă de la pornire.
Dacă nu mergi cu motorul turat, între 3-4000 de rpm, treptele de viteză ţi se pot părea scurte, însă zona mijlocie a turometrului este locul în care propulsorul Honda se simte cel mai bine. Antifonarea este destul de bine făcută şi zgomotorul motorului nu deranjează la viteze mari.
Honda Civic Tourer 1.8 litri atinge 100km/oră în 9,5 secunde, iar viteza maximă este de 210 km/oră, performanţe onorabile pentru break, dar şi multe hatch-back-uri fără pretenţii sportive.
Interesant este sistemul de setare al suspensiei cu 3 moduri: Neutral, Comfort şi Dynamic, care îşi face simţit prezenţa.
Civic Tourer vine şi cu funcţia Econ, care îşi face treaba în special în oraş. Când apeşi butonul, simţi cum îţi scade brusc puterea motorului, dar de aici şi consumul.
Consum decent pentru 1,8 litri
Consumul mediu este anunţat la 6,4 litri, cu 7,8 urban şi 5,5 extraurban. La condus pe autostradă, cu aerul condiţionat pornit, am obţinut şi 5,1 litri/100 kilometri, însă la o viteză de 95 km/oră în treapta a 6-a. Consumul urban a fost mai ridicat decât spune constructorul, însă asta ţine şi de stilul de condus şi trebuie să menţionez că maşina era aproape nouă şi consumul este normal să fie un pic mai mare.
Echipare „japoneză”
Dotările modelului Civic Tourer Lifestyle includ airbag-uri frontale, laterale şi cortină, alături de ABS, EDB, asistent la frânarea de urgenţă, sistem de control al stabilităţii, asistent la pornirea din rampă, avertizare la părăsirea benzii de rulare, asistent pentru unghiul mort, avertizare de coliziune frontală şi asistent de fază lungă.
Pilotul automat, luminile de zi cu LED, spălătorul de faruri şi senzorii de parcare întregesc lista.
Mai sunt dotările care ar putea fi trecute aici pentru că Honda respectă reţeta japoneză, cu variante bine accesorizate şi puţine opţionale.
Preţ şi concluzii
Honda Civic Tourer este un break cu accente cu design sportiv care oferă un portbagaj mare şi spaţiu interior suficient pentru o familie extinsă. Nivelul dotărilor pentru varianta Lifestyle este tipic japonez, adică primeşti din start aproape tot. Partea cea mai bună este că nu simţi ca şi cum ai conduce un break. Motorul de 1,8 litri este plăcut de condus şi face cuplu bun cu cutia manuală în 6 trepte. Consumul e decent, iar sistemul de modificare a Ce ar putea fi un dezavantaj este preţul. În cazul variantei testate, el se ridică la aproape 25.000 de euro cu TVA inclus. Nu este puţin pentru un break, totuşi, trebuie să luăm în calcul pachetul de dotări foarte bogat. Totodată, din acest preţ se scade un discount de 2.500 de euro fără TVA, deci Honda Civic Tourer devine un model mai competitiv şi oferă multe pentru banii daţi.