Cel mai ieftin Ford Focus diesel este cel cu motorizarea 1.6
TDCi de 95 CP, care, în echiparea de bază Ambiente, porneşte de la
17.500 euro. Modelul de test, însă, era versiunea cu 20 CP mai
puternică, iar preţul de bază (în echipare Trend) este de
18.750 euro pentru Focus 1.6 TDCi 115 CP.
Un preţ corect raportat la concurenţă, deşi, pentru un
confort mai bun, este necesar să apelaţi la lista de opţiuni şi
pachete suplimentare – avantajul este că acestea au preţuri
atractive. Deşi pe maşina de test nu era prezent, recomand
pachetul cu sistem de navigaţie şi ecran tactil (1.000 euro pentru
Trend şi Sport, 750 euro pentru Titanium), care înseamnă un mare
plus la capitolul look high-tech, dar şi eficienţă sau
ergonomie.
Practic, cu o sumă mai mică 25.000 euro, se poate face
din Ford Focus 1.6 TDCi 115 CP o maşină mai mult decât
confortabilă, care se pretează atât navetei zilnice, cât
şi concediilor relaxante (câtă vreme nu vorbim de mulţi pasageri).
Iar, în unele situaţii, este un mijloc suficient de bun pentru
eliberarea adrenalinei pe viraje.
În privinţa consumului, recomand alegerea sistemului Auto
Start-Stop (250 euro), ale cărui avantaje sunt vizibile în oraş.
Ce-i drept, consumul mediu teoretic de 4,5 litri/100 km este cam
optimist, în realitate o valoare normală fiind între 5,5 şi
6 litri/100 km, chiar şi în condiţiile unui stil ceva mai
puţin cuminte de condus.
Per total, noul Ford Focus, în versiunea de motorizare
1.6 TDCi 115 CP, mi-a lăsat o impresie foarte bună, în
primul rând ca şi comportament rutier, iar apoi ca evoluţie a
imaginii. Interiorul te gratulează cu un aspect modern şi, pe
alocuri, îndrăzneţ, dar reuşeşte să rămână normal ca ergonomie şi
facilităţi, în timp ce caracterul practic este satisfăcător.
În concluzie, noul Focus este o compactă care-şi merită
banii, evoluând în mod coerent faţă de precedentul Focus.
Şi nu cred că greşesc dacă afirm că principalii clienţi interesaţi
de maşină vor fi cei tineri şi foarte tineri, versiunea TDCi
apelând la spiritul pragmatic al acestora.
De la început trebuie remarcat că
noul Ford Focus arată, mai mult sau
mai puţin, ca un
Ford Fiesta mai mare. Ceea ce nu este
rău, mai ales că vorbim de o „Fiesta” mai matură, dar şi de un
Focus mai tineresc faţă de
precedenta generaţie.
Partea frontală arată neobişnuit de agresivă,
pseudo-fantele din spoiler amintind imediat de
Ford Focus RS (super-hot-hatch bazat pe a doua
generaţie Focus), însă farurile au o formă destul de puţin
modificată faţă de Focus-ul precedent. Prin urmare, o evoluţie
interesantă a noii generaţii, care păstrează o imagine de marcă
puternică şi familiară în clasa compactă.
Spatele, în schimb, este total diferit faţă de Focus 2, care
avea stopurile pe verticală şi un stil cam fad. Noul Focus vine cu
o parte dorsală mult mai expresivă, cu o lunetă mică, un eleron
destul de mare şi stopuri cu o formă complexă – e cam
ciudată „prelungirea” acestora pe laterale, dar e singurul
lucru care va da tonul la controverse.
Per total, noul Ford Focus are o alură foarte
dinamică, suprafaţa vitrată laterală contribuind la
impresia că vorbim, de fapt, de un fel de coupe-hatch. În afara
stopurilor prelinse, pachetul Ford Focus 3 cred că va fi pe placul
oricui îşi doreşte o compactă serioasă şi mai dinamică decât în mod
obşinuit.
Să vedem ce modificări aduce interiorul noului
Focus