Scaunele cu profil sport, volanul îmbrăcat în piele, schimbătorul de viteze, ambreiajul semi-dur – toate sunt indicii că sub capotă se află un motor care poate livra la nevoie. În cazul maşinii de test, este un benzinar turbo, de 1,6 litri, care trimite punţii faţă 155 de cai-putere şi 240 de Newtoni-metru. Fără îndoială că nu este o cifră care să te dea pe spate, însă masa de aproape 1.100 de kilograme ar trebui să te convingă că este suficient.
Nici acceleraţia 0-100 km/h (efectuată în 8,1 secunde) nu este un indiciu de brutalitate mecanică. Însă, din nou, nimic nu te convinge mai bine (că micul DS3 este mai distractiv decât pare) decât un test drive cu el. Poate că nu este ceea ce îţi răsare în minte atunci când vorbeşti de hot-hatch-uri, însă DS3 nici foarte departe de acest calificativ nu se află.
În toamna lui 2013 am avut parte de o experienţă prelungită cu DS3 THP 155 (circa 1.200 de kilometri, dintre care 950 extra-urban) cu un consum mixt de 6,7 l/100 km. Cu patru oameni în maşină. Plus bagaje.
Nu este genul de maşină cu care să planifici excursii de mii de kilometri, însă nici nu este genul de maşină care te îndoaie de spate după o astfel de călătorie.