Performanţe şi ţinută de drum
Pe lângă bunătăţile de la interior, BMW X3 a primit şi o gamă de motoare îmbunătăţită odată cu facelift-ul. Puterile au crescut, iar emisiile de noxe au scăzut (cel puţin teoretic). Altfel spus, acum poţi să alegi dintre trei versiuni pe benzină (de 2,0 litri cu 184 CP, de 2,0 litri cu 245 CP sau de 3,0 litri cu 306 CP) şi patru versiuni diesel (de 2,0 litri cu 150 CP, de 2,0 litri cu 190 CP, de 3,0 litri cu 258 CP sau de 3,0 litri cu 313 CP).
Eu am condus un X3 xDrive 20d cu cutie de viteze automată cu opt trepte şi tracţiune integrală, adică aceeaşi versiune pe care am condus-o înainte de facelift, doar că acum motorul diesel de 2,0 litri produce 190 CP (cu 6 CP mai mult) şi 400 Nm (cu 20 Nm mai mult). Odată cu puterea a crescut şi greutatea (de la 1.790 kg la 1.820 kg), dar timpul necesar pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc a scăzut de la 8,5 secunde la 8,1 secunde. Viteza maximă a rămas la 210 km/h.
Motorul diesel de 2,0 litri livrează puterea încă de la turaţii joase
Lăsând la o parte toate chestiunile tehnice, BMW X3 cu facelift se simte puţin mai sprinten la accelerările bruşte, graţie plusului modest de putere şi cuplu, în vreme ce nivelul de confort a rămas la fel de ridicat ca până acum. După un drum Bucureşti-Sighişoara nu am simţit că mă dor picioarele, fundul sau spatele, ci am fost cât se poate de odihnit.
Depăşirile se fac cu uşurinţă, iar rularea pe autostradă este cât se poate de relaxantă dacă foloseşti regulatorul de viteză (cruise control).
Dacă vrei, poţi să schimbi vitezele şi manual, de la clapetele de pe volan
Cutia de viteze automată schimbă treptele la fel de bine ca oricând, iar suspensia adaptivă opţională poate să întărească amortizoarele suficient de mult ca să ai parte de o experienţă sportivă, dar fără a-ţi face dinţii să clănţăne în gură. Totodată, trecerea în modul Sport îmbunătăţeşte răspunsul acceleraţiei şi viteza cu care sunt schimbate treptele.
Consum
După un drum de la Bucureşti până la Sighişoara şi înapoi, care a totalizat aproape 700 km, consumul mediu afişat de computerul de bord a fost de 7,8 l/100 km. Un consum excelent, având în vedere că am ales cea mai proastă zi posibilă pentru o călătorie la munte – vinerea de Adormirea Maicii Domnului, când jumătate din populaţia României a plecat la mare, iar cealaltă jumătate la munte. Aşa că mi-am petrecut vreo patru ore într-un trafic infernal pe Valea Prahovei până să scap de aglomeraţie.
Oficial, consumul mixt este de 5,4 l/100 km. O valoare cam optimistă dacă mă întrebi pe mine, chiar şi în condiţii ideale. În realitate, cred că poţi să obţii cu uşurinţă 7 l/100 km, ceea ce nu e prea rău pentru o maşină care cântăreşte aproape două tone şi te duce la destinaţie în confort şi siguranţă.
Concluzii
BMW X3 era deja o maşină bună, iar facelift-ul adus la patru ani de la lansare a făcut din SUV-ul bavarez o maşină şi mai bună. Interiorul e mai atractiv, exteriorul e mai proaspăt, iar motoarele sunt mai puternice.
Confort, siguranţă, şi un strop binevenit de sportivitate
Recomandarea mea? Mergi pe mâna motorului diesel de 2,0 litri cu 190 CP şi a cutiei de viteze automate cu opt trepte. O să te coste ceva mai mult decât o versiune cu cutie manuală, însă o să ai parte de drumuri mult mai relaxante.
Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare