Cea mai ieftină versiune 1.6 4×2 LS costă 15.500 euro (preţ standard, dar în showroom vei obţine discounturi) şi oferă un motor de 1.6 litri şi dotări absolut decente pentru acest nivel de preţ (jante de oţel 15 inci, volan reglabil pe înălţime şi profunzime, aer condiţionat manual, Start/Stop, cruise control, geamuri faţă electrice, oglinzi reglabile electric, RCD-MP3 cu 6 boxe, ABS, BAS, HSA, TCS etc. Acestea fiind spuse, uită de ea. 🙂
În primul rând, pentru că ar fi frumos să iei totuşi maşina cu AWD, pentru că altfel, sincer, ai fi mai câştigat cu un Aveo sau un Cruze.
Preferabil este benzinarul turbo: costuri mai mici, consum relativ OK, dinamică plăcută
Apoi, vei dori să iei motorul de 1.4 litri pe benzină dacă vrei să plăteşti o taxă de înmatriculare mai mică, dar şi să beneficiezi de pe urma avantajelor turbo: e mai fâşneţ, consumă puţin pentru cei 140 de cai-putere dezvoltaţi şi trage bine din toate poziţiile. Dacă faci sub 15.000 de km pe an şi vrei să ţii maşina cel mult cinci ani, aceasta e alegerea cea mai bună. O echipare medie, cum este LT, adaugă destule elemente de confort pentru doar 1000 de euro în plus faţă de LS: jante de aliaj 16 inci, faruri automate, oglinzi electrice încălzite cu semnalizare integrată, computer de bord, oglindă interioară heliomată, sistemul Chevrolet MyLink, faruri de ceaţă, senzori de parcare spate şi asistenţă la coborârea în pantă.
Maşina e bine insonorizată, iar zgomotul motorului nu se simte deranjant în habitaclu, deşi la viteze de autostradă trebuie să ridici un pic vocea pentru a te auzi. Acest model va fi şi mai agil în trafic, pentru că e puţin mai uşor pe puntea faţă, iar răspunsul motorului e rapid (dacă îl urci în ture).
Pe macadam, Trax rămâne confortabil. Numai bun pentru dus la munte!
Motorul diesel de 1.7 litri este cel mai plăcut în opinia mea, dar atenţie la banii daţi în plus pe taxa auto, precum şi la scumpirea motorinei. Calculul care spune că ţi-ai recupera banii în 60.000 de km parcurşi cu maşina nu prea mai stă în picioare, mai ales dacă luăm în calcul că statul s-ar putea să taxeze tot mai mult motorina în viitor. Deci nu vei lua dieselul pentru economie, ci pentru cuplul de 300 Nm disponibil integral la 2000 rpm, precum şi pentru reprizele bune de acceleraţie, cu un consum mediu relativ mic (4.9 declarat, cam 6.5 real). Turbo-dieselul trage mai bine de la turaţii joase, îţi permite să simţi maşina mereu în control şi te va ajuta şi în zonele mai accidentate, fiind mai uşor de domolit decât turbo-ul pe benzină, care trebuie călcat serios pe coadă pentru a performa, cu consecinţe negative asupra consumului.
Dieselul se aude mai tare în habitaclu, dar fără să fie deranjant. Are însă ceva sincope la sistemul Start/Stop, uneori refuzând să pornească imediat (mai ales dacă sistemul tocmai oprea motorul iar tu tocmai călcai ambreiajul pentru a băga din nou maşina în viteză).
Dacă ţii morţiş, mai adaugi 700 de euro faţă de nivelul LT şi iei LT+, care vine cu jante de 18 inci şi tapiţerie de piele ecologică, însă în acest caz trebuie să renunţi la a mai ieşi pe teren accidentat, pentru că roţile foarte mari vor afecta bine de tot senzaţia de confort oferită de roţile normale.
Aşadar, recomandă ProMotor Chevrolet Trax? Ce versiune?
Deşi nu pare (din cauza designului prea cuminte), Trax este una dintre cele mai bune oferte în segmentul crossover proaspăt populat cu de-alde Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka şi altele. Dacă printre minusuri se numără aspectul ieftin al tapiţeriei şi al plasticelor de la bord, designul interior care n-ar fi trebuit să fie împrumutat de la Aveo, preţul mai mare cu circa 2.000 de euro decât al unora dintre concurenţi, precum şi soluţiile doar de bază în privinţa modularităţii, Trax are şi destule atuuri.
În versiunea de vârf LT+, ambianţa e ceva mai veselă.
Este printre cele mai rapide maşini din segment (doar 2008 e mai rapid, deşi comparaţia cu el suportă discuţii), are foarte multe dotări, e bine garnisit cu spaţii de depozitare şi, mai presus de toate, are un confort interior superior concurenţilor francezi sau japonezi. În plus, din raţiuni care-mi scapă, e mai ieftin cu 2.000 de euro decât fratele Opel Mokka, cu dotări relativ similare (şi fără o deosebire prea mare la calitatea materialelor). Conectivitatea sistemului MyLink este OK, dar mai are de recuperat faţă de soluţiile franceze. În fine, sistemul 4WD poate face diferenţa între el şi celelalte crossovere cu aspect de SUV dar care au doar tracţiune faţă.
Concluzia este simplă: Trax nu este, cu siguranţă, o maşină de care te vei îndrăgosti la prima vedere. Dar care se anunţă un companion de încredere pentru mediul urban, cât şi pentru ieşirile la picnic. Preţul măricel poate fi adus mai jos prin discuţii la dealer, iar garanţia de 3 ani cu limită de 100.000 de km şi 36 de luni de asistenţă rutieră gratuită completează un pachet realmente interesant.
Versiunea recomandată este 1.4 Turbo benzină 4WD LT, la preţul de 19.500 euro.
Pe testate!