Aţi făcut deja cunoştinţă cu Chevrolet Trax, din testul internaţional făcut de Tudor Rus pentru ProMotor în această primăvară. Nu voi mai insista aşadar asupra chestiunilor deja amintite de el, ci voi încerca să vă sfătuiesc asupra celei mai potrivite versiuni de Trax pe care ar trebui să o luaţi în considerare. De asemenea, veţi avea mai jos şi o listă cu plusurile şi minusurile care trebuie luate în considerare atunci când se ia decizia dacă merită sau nu să fie luat acest model de Chevrolet.
De ce ai vrea să-ţi iei (sau nu) un Chevrolet Trax
În primul rând, trebuie să menţionez că acest crossover vine atât în versiuni 4×2, cât şi 4×4. Ţinta lui este publicul urban, aşadar dacă vrei mai degrabă o maşină cu care să cari marfă sau care să facă faţă drumurilor de ţară, nu citi mai departe. De asemenea, dacă vrei musai o maşină cu personalitate, una care să fie funky, disco sau dubstep sau mai ştiu eu ce e la modă acum (recunosc, nu prea ţin pasul…), sau care să aibă un interior minunat, Trax nu se prea încadrează…
Masiv. Aşa arată micul SUV de la Chevrolet.
În special interiorul seamănă prea mult pentru binele maşinii cu cel de pe Aveo – de exemplu, indicatoarele digitale cu iluminare albastră şi încadrate de plastic ieftin nu dau prea bine pe o maşină care ajunge uşor la 20.000 de euro… Plasticele sunt în general tari, dar Chevrolet a avut grijă să ofere culori pentru bord şi tapiţerie care mai îndulcesc cumva aspectul tern al habitaclului. Poţi opta şi pentru piele şi sistem de navigaţie, caz în care se mai înveseleşte un pic, dar e clar că nu vei lua această maşină pentru că te-ai îndrăgostit de cum arată pe dinăuntru sau pe-afară.
Sistemul MyLink include aplicaţii de genul BringGo, care necesită conexiune la smartphone şi plan de date
Este pur şi simplu un crossover compact cu garda la sol ceva mai ridicată (16 cm, undeva la mijloc între maşinile de oraş şi SUV-urile autentice), dotat rezonabil la interior. Trebuie să menţionez şi că este, poate, cel mai cuminte ca design dintre toate crossoverele compacte lansate în ultimul timp pe piaţă, dar şi unul dintre cele mai confortabile. Performanţele dinamice sunt printre cele mai bune din clasă, iar consumul mediu real nu este nici prea mare, nici prea mic, maşina încadrându-se aşadar undeva deasupra mijlocului plutonului de crossovere compacte, din aproape toate punctele de vedere. În fine, Chevrolet are în sfârşit, prin MyLink, soluţii de conectivitate mai moderne, care îţi permit să foloseşti puterea smartphone-ului tău şi să utilizezi aplicaţii dedicate – de la navigaţie, la indicaţii verbale. MyLink este un mare pas înainte, deşi nu reuşeşte încă să se ridice la nivelul soluţiilor franţuzeşti din domeniu, lidere de piaţă în acest moment.
Pe roşu îi stă foarte bine. Culorile exterioare sunt însă cuminţi, pe măsura designului
Şi, nu în ultimul timp, este o maşină gândită mai degrabă pentru familii decât pentru tineri celibatari – de unde şi atenţia pentru spaţiile de stocare şi modularitate a interiorului. Fără să intre cumva pe teritoriul MPV-urilor, Trax este, cu alte cuvinte, o maşină care te va duce de la A la B în deplină siguranţă (are cinci stele la EuroNCAP, cu un scor total foarte bun), cu un consum rezonabil de carburant şi cu accent pus pe confort. Căci, repet, această din urmă calitate este cea care o defineşte.
Sistemul AWD poate face diferenţa între el şi competitori – căci mulţi ori nu-l oferă, ori îl oferă doar în combinaţie cu versiuni extrem de bine dotate, dar mai scumpe.
Bon, dacă cele de mai sus ţi-au captat interesul, să vedem ce versiune de Trax merită să alegi, în pagina următoare.