Test BMW 220i Gran Coupe. Seria 2 se extinde cu un nou stil de caroserie

Autor: Marius Vișan 21 mart. 2021 MASINI NOI

BMW extinde familia Seria 2 cu un nou stil de caroserie sub forma unui Gran Coupe cu patru uși.

De-a lungul anilor au existat modele Seria 4, Seria 6 și Seria 8 Gran Coupe, iar acum aceeași abordare este aplicată pentru prima dată pentru Seria 2, devenind cel mai mic model BMW Gran Coupe de până acum. Scopul este de a atrage clienți mai tineri.

Printre rivali se numără Mercedes-Benz CLA și Clasa A sedan și Audi A3 sedan. Seria 2 Gran Coupe este (neoficial) versiunea berlină a Seriei 1 hatchback, pe care BMW o numește un coupe cu patru uși. În afară de caroseria mai elegantă și portbagajul convențional în locul unui hayon, este practic aceeași mașină pe dedesubt. Mașina împrumută de la Seria 1 tracțiunea față, doar geamurile fără ramă ale ușilor și forma exterioară îi conferă eticheta aspirațională de Gran Coupe.

Intră în GALERIA FOTO

BMW Seria 2 Gran Coupe, o formulă interesantă

BMW Seria 2 Gran Copue oferă motoare de 1,5 și 2 litri atât pe benzină, cât și pe motorină, în trei și patru cilindri. Cea mai accesibilă variantă este 216d cu 116 CP, pe când versiunea de top este M235i cu tracțiune integrală și 306 CP.

Noi am testat o versiune oarecum intermediată: BMW Seria 2 220i Gran Coupe cu motor pe benzină în patru cilindri, de 2.0 litri și 178 de CP și tracțiune față. Motorul a venit la pachet cu o transmisie cu dublu ambreiaj Steptronic cu 7 trepte. Ca și performanțe tehnice mașina are un timp de accelerație 0-100 km/h de 7,1 secunde.

Design exterior distinctiv

La exterior, silueta dinamică și alungită, precum și geamurile fără rame de pe toate cele patru uși îi oferă un look sportiv. În spate, limbajul de design inspiră dinamism, acesta fiind subliniat de blocurile optice, iar între ele se află o bandă neagră, lucioasă care trece pe mijlocul capacului portbagajului.

Interiorul este foarte similar cu cel al Seriei 1, cu modificări minime. Pachetul M Sport vine cu detalii strălucitoare ce imită aluminiul, dar și cu o gamă largă de culori pentru iluminarea ambientală. Se mai adaugă un volan multifuncțional, acoperit cu piele groasă și scaune sport îmbrăcate cu pânză. Pe mașina testată exista un head-up display care s-a dovedit a fi suficient de clar și de luminos chiar și în momentul în care lumina soarelui bătea foarte tare din față. Cabina oferă o calitate la cote foarte mari, arată bine și este aproape perfectă din punct de vedere ergonomic.

Dacă nu ai mai fost niciodată într-un BMW vei avea nevoie de foarte puțin timp pentru a te familiariza cu conceptul de operare, iar apoi vei constata că este surprinzător de intuitiv de utilizat. Se poate naviga prin stemului de infotainment direct prin intermediul controlerului iDrive sau cu ajutorul ecranului tactil. Poți configura meniul principal în funcție de propriile preferințe. Există și funcții de operarea prin comenzi vocale (disponibile opțional), care pot fi activare prin rostirea sintagmei „Hey BMW”. Se observă cât de rapid este sistemul de infotainment, inclusiv controlul vocal.

Ergonomia este exemplară

Volanul, pedalele și maneta selectorului sunt poziționate la îndemână, de asemenea și butoanele de sub ecranul sistemului de infotainment. Mașina dispune de control cu ajutorul gesturilor pentru sistemul de sonorizare. În viața de zi cu zi acesta se dovedește a fi puțin util. Dacă șoferul sau pasagerul din față gesticulează foarte mult, se poate poate ajunge la erori de operare nedorite.

În noul Seria 2 Gran Coupe poți conecta telefonul prin Bluetooth sau USB. Dispozitive portabile pot fi încărcare la o priză de 12 volți. Pentru telefoanele mobile există sloturi USB și încărcarea inductivă.

Pasagerii din spate au suficient spațiu pentru picioare datorită ampatamentului lung. Volumul portbagajului este de 430 de litri, iar bancheta din spate rabatabilă în trei secțiuni facilitează transportul obiectelor mai lungi. Cu toate acestea, din cauza capacului portbagajului, transportul obiectelor mai înalte poate fi dificil și, în mod firesc, este mai puțin convenabil decât o Seria 1 echipată cu hayon.

 

Din punct de vedere al depozitării, există buzunare pe spatele scaunelor din față și niște spații destul de încăpătoare în uși. În față, există o zonă sub cotiera centrală, două suporturi pentru pahare în fața manetei transmisiei și o tăviță care permite depozitarea și încărcarea fără fir a telefonului.

Spre deosebire de Seria 1, caroseria Seriei 2 Gran Coupe nu oferă atât de multă vizibilitate în spate, iar asta înseamnă, evident, că va fi mai greu de parcat. Totuși, pentru parcare există numeroși senzori în față și spate. Există, de asemenea, un pachet opțional de asistare la parcare, care vine cu o cameră de marșarier, funcția de parcare automată și asistență la mers înapoi.

Un dezavantaj al acestui model este zgomotul vântului din jurul geamurilor. Acestea, fiind fără rame, nu izolează la fel de bine ca geamurile convenționale.

BMW 220i Gran Coupe se simte agil

Deși este diferit de mașinile cu tracțiune spate care au construit reputația BMW, modul sport și o transmisie automată cu 7 trepte fac ca lucrurile să funcționeze foarte bine.

Cei de la BMW s-au confruntat deja cu multe comentarii cu privire la trecerea la tracțiune față pe unele modele. Chiar și așa, lui Seria 2 Gran Coupe nu îi lipsește acel sentiment de manevrare bine echilibrat cu care suntem obișnuiți de la marca BMW. Totuși, se simte ușor diferit de o mașină care este propulsată de roțile din spate.

Motorul lui 220i se simte foarte receptiv la apăsare accelerației, oferind o livrare liniară a puterii. Cutia de viteze automată impresionează prin cât de ușor și rapid schimbă vitezele, alegând treapta potrivită la momentul potrivit. Consumul mixt (oraș + autostradă) înregistrat în timpul testului a fost de 9,1 litri la sura de km. Mașina de test a oferit un confort decent al suspensiei. Totuși, la trecerile peste liniile de tramvai sau gropile mai mari, zdruncinăturile au fost destul de evidente la interior.

Așa cum se găsește la alte BMW-uri, este posibilă alegerea modurilor de conducere Eco Pro, Comfort și Sport. Acestea merg până la ”ascuțirea” răspunsului accelerației și a cutiei de viteze automate, dar și a direcției pentru a crește senzația nivelului de implicare în timpul conducerii.

Sistemele de asistența a șoferului și tehnologia de siguranță includ avertizare la schimbarea benzii de circulație, frânare automată, avertizare la traficul transversal din spate și informații despre limita de viteză.

220i nu este cel mai lent model din gamă, dar nici cel mai rapid. Sub capota modelului testat se afla un motor de 2.0 litri, cu 4 cilindri, care este turboalimentat pentru a produce 178 de CP, și un cuplu motor de 280 Nm, ceea ce este rezonabil pentru o mașină ”de masă”.

Concluzie

BMW Seria 2 Gran Coupe este atrăgător datorită stilului său elegant, dimensiunilor sale compacte și a caracterului său distractiv. Capacitățile dinamice merg mână în mână cu un spațiu interior bine proporționat atât pentru oameni cât și pentru bagaje.

Totuși, nu rămâne la fel de atrăgător când vorbim despre preț. Prețul de pornire a lui 220i este de 36.057 de euro (TVA inclus). Prețul mașinii testate, cu toate opționalele aflate pe ea, arăta suma de 52.300 de euro (TVA inclus).


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Mihai Pop / ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide