PERFORMANŢE, ŢINUTĂ DE DRUM, PREŢURI ŞI CONCLUZII
Modelul Audi A3 Sedan testat vine cu nivelul de echipare Attraction şi este dotat cu propulsorul TFSI de 1,4 litri, pe benzină, ce dezvoltă o putere de 140 CP la 5.000 rpm şi un cuplu maxim de 250 Nm. Cuplul maxim este disponibil devreme, la 1.500 rpm, iar resuresele motorului sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate S-tronic cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.
Conform Audi, în această configuraţie, berlina A3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde, iar sprintul poate continua până la viteza maximă de 217 km/h.
Deşi nu am încercat să validez datele oferite de constructor, pot spune că acceleraţia este liniară iar cutia jonglează subtil cu rapoartele, chiar şi atunci când pedala de acceleraţie este dusă din ce în ce mai aproape şi mai brusc de podea. În modul Sport, depăşirile devin o simplă formalitate şi motorul te răsplăteşte cu un zumzet obraznic şi în acelaşi timp foarte plăcut, în vreme ce treptele sunt schimbate la turaţii între 4.000 – 4.5000 rpm.
Audi specifică un consum mediu teoretic de 4,7 l/100 km, în vreme ce consumul mixt real obţinut în timul testului s-a situat în jurul valorii de 6,7 l/100 km, în condiţiile în care am alternat modurile Drive şi Sport ale cutiei de viteze şi am combinat un stil mai sportiv de condus cu unul moderat.
În oraş, direcţia precisă îşi face treaba ca la carte şi berlina se dovedeşte extrem de agilă – ajutată de masa de 1.250 kg – şi cooperantă, mai ales atunci când ai nevoie să te strecori prin traficul aproape mereu îngreunat. Evident, singurele obstacole care îşi dau de furcă vor fi gropile, liniile de tramvai şi alte denivelări de la nivelul carosabilului, pentru că suspensia – rigidă pentru unii – nu le agreează sub nicio formă şi se încăpăţânează să nu absoarbă chiar toate şocurile. Cu toate acesta, spatele nu îşi este afectat pentru că scaunele se interpun cu succes între şofer şi eventualele şocuri.
La drum întins însă, suspensia de care vorbeam mai sus ţine maşina lipită temeinic de şosea, lucru pentru care îi vei fi recunoscător în virajele abordate în viteza. Doar când curbele devin mai strânse, electronica îşi intră în drepturi şi reduce la tăcere subvirarea, altfel intervenţia sistemelor de siguranţă nu are loc în cazul unui stil de condus domol sau moderat.
Preţul de pornire pentru această versiune este de 30.750 de euro cu TVA, în vreme ce preţul modelului de test se ridică la 37.075 de euro cu TVA, graţie unor dotări opţionale precum farurile Xenon Plus (1.147 euro) şi jantele de 17 inci, din aliaj (827 euro). Pentru cei cu buget mai restrâns, cea mai ieftină versiune Audi A3 Sedan pleacă de la 26.431 de euro, pentru care clienţii primesc versiunea dotată cu propulsor 1.4 TFSI de 125 CP şi cutie de viteze manuală cu şase trepte.
Dacă trag linie, pot să spune că Audi A3 Sedan este un model cu pedigree, bine închegat atât din punct de vedere vizual cât şi în ceea ce priveşte pachetul tehnic de care beneficiază. În acelaşi timp, berlina A3 arată mult potenţial. Rămâne de văzut dacă va face carieră în gama Audi, însă doar timpul şi mai ales cifrele de vânzări vor putea da verdictul în această privinţă.