Cu primele două generaţii dezvoltate iniţial pe platforma “A” a grupului Volkswagen, asemeni lui Audi TT, Volkswagen Golf şi Caddy dar şi Seat Leon, Audi A3 a beneficiat de platforma modulară MQB creată de VAG începând cu actuala generaţie, cea cu numărul trei.
Iată că Audi A3 primeşte din această vară şi o nouă versiune de caroserie, având ca target, printre altele, piaţa auto din SUA. Vorbim despre Audi A3 Sedan, model pe care ProMotor l-a testat pe drumurile din România.
DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR
Aşa cum o sugerează noul titlul de berlină cu patru uşi, A3 Sedan renunţă la spatele rotunjit de hatchback şi primeşte de la constructorul din Ingolstadt un portbagaj mai voluminos, cu volum de 425 de litri.
Spatele lui Audi A3 Sedan este o idee mai agresiv decât al versiunii hatchback, începând cu capota portbagajului şi stopurile mai “ascuţite”, iar schimbarea se încadrează bine în designul de ansamblu al berlinei, care afişează un aspect bine proporţionat şi închegat. În ceea ce priveşte exteriorul, nu există alte modificări în afară de forma spatelui, iar A3 Sedan prezintă aceeaşi imagine tipică cu care s-a impus în clasa compactă: grila frontală supradimensionată, încadrată de farurile elegante cu aer german.
Personal, cred că liniile lui A3 Sedan se îmbină mai armonios şi maşina arată mai bine decât în varianta Sportback – faţă de care este mai lată cu 11 mm şi mai joasă cu 9 mm – dar în final totul este o chestiune de gust. Şi ştim cu toţii că de gustibus non est disputandum.
La interior, aceeaşi poveste. Pe lângă portbagajul cu tentă familistă menţionat mai sus, Audi A3 Sedan oferă o banchetă din spate rabatabilă fracţionat 1/3 şi 2/3, însă spaţiul pentru picioarele pasagerilor din spate este în continuare destul de redus.
Partea din faţă este dominată de aceeaşi planşă de bord minimalistă regăsită pe A3 în versiunea hatchback, aceleaşi materiale de bună calitate pentru ilustrarea unei atmosfere premium. Fie că vorbim de inserţii de aluminiu sau de plastice, habitaclul lui A3 Sedan oferă acelaşi sentiment de lucru bine făcut ca şi până acum, care te invită să conduci maşina. Deh, rânduiala ca la nemţi.
Singurul minus este, în continuare, lipsa unui port USB integrat în sistemul de infotainment. Deşi soluţia propusă de Audi – cea cu cititor de carduri SDHC este, poate, mai elegantă – în realitate majoritatea clienţilor îşi ţin fişierele MP3 pe stick-uri de memorie.
Probabil mulţi ar înclina să-l compare pe A3 Sedan cu Mercedes-Benz CLA, iar majoritatea alegerilor s-ar axa pe coupé-ul cu patru uşi din Stuttgart, în mare parte pentru impactul vizual. Capitol la care nici A3 Cabriolet nu stă rău, dar acesta este alt subiect de discuţie.
Cu detaliile legate de aspect trecute în revistă, e timpul să vă dezvălui cum se descurcă noul Audi A3 Sedan pe şosea. Totul, în pagina următoare.