PERFORMANŢE, IMPRESII DE LA VOLAN ŞI CONCLUZII
Renault Twingo R.S. a fost binecuvântat de francezi cu doar un motor, de 1,6 l pe benzină, capabil să producă nici mai mult nici mai puţin de 133 CP, disponibili destul de “sus”, undeva spre pragul de 6.750 rpm. Cuplul nu te va ţintui în scaun, însă valoarea de 160 Nm atinsă la 4.400 rpm este suficientă dacă ambiţiile sportive personale sunt îngrădite corespunzător.
Producătorul specifică o viteză maximă de 201 km/h şi o accelerare de la 0 la 100 km/h în 8.7 secunde, însă pe străzile de la noi e greu de probat aceste cifre, plus că nu sunt foarte relevante pentru ce se vrea de la Twingo. Toate aceste performanţe au repercusiuni, cum era de aşteptat, asupra consumului.
Deşi în teorie Twingo R.S. consumă în jur de 6,5 l/100 km în regim mixt, noi am obţinut valoarea de 8,7 l/100 km, în condiţiile în care nu l-am menajat pe francez. Un cuvânt de spus l-a avut şi lipsa unui sistem Start-Stop, iar semafoarele din oraş au taxat lucrul acesta.
În oraş, Twingo R.S. vede partea bună a gropilor, a taximetriştilor neatenţi sau a maşinilor parcate aiurea pe străduţe strâmte. Totul este un labirint cu obstacole, prin care direcţia precisă “comunică” permanent cu şoferul, la fel cum o face şi pe porţiunile mai virajate de drum. În combinaţie cu motorul fâşneţ, aceasta face din Twingo R.S. o citadină zveltă şi agilă.
Suspensia este nici prea-prea nici foarte-foarte, fiind echilibrată undeva la jumătatea distanţei dintre confort şi sportivitate, dar la întâmpinarea unor denivelări mai serioase, se poate dovedi destul de tare pentru unii şoferi. Puntea din spate mai are câteodată accese de euforie, însă maşina subvirează doar dacă o calci prea mult pe bătături, însă şi atunci senzaţia este una mai mult de dojenire.
Cutia de viteze este atent realizată, în spiritul Renault Sport, iar etajarea scurtă te scapă rapid de “a-ntâia şi-a doua”, doar ca să ajungi în treptele superioare, unde Twingo R.S. îşi intră în drepturi. Dacă până în 3.000-3.500 rpm motorul mai mult tace, peste acest prag veţi observa că propulsorul face…zgomot, asistat şi de evacuare, lucru aclamat sporadic de câte o alarmă declanşată involuntar.
Renault Twingo R.S. are un preţ de pornire în România situat la 16.000 de euro însă clienţii pot alege diferite opţionale precum vopsea de caroserie Roşu Vif pentru 125 de euro sau Pachetul Look ce include trapă panoramică şi geamuri spate şi lunetă cu tentă închisă, pentru 484 de euro.
Dacă mă refer strict la “metafizicul” maşinii, senzaţiile pe care ţi le oferă Twingo R.S., deşi tind spre un entry-level sportiv, sunt suficiente cât să şteargă din monotonia cotidiană şi să pună sângele în mişcare, mai ales în cazul unui şofer obişnuit. Sigur, nu va rupe gura târgului cu performanţele sportive sau cu finisajele de la exterior, însă chiar şi aşa, e departe de apatia unei simple citadine.