Test: 5 calde şi reci (şi un pic de off-road) cu Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC
Recent am fost la un eveniment Mercedes-Benz în care am avut ocazia să facem tururi de circuit cu compactele AMG. Acolo a fost, desigur, şi mai-marele micilor, GLA 45 AMG, care se încăpăţâna să ţină trasa pe care A 45 AMG-ul instructorului o marca.
Da, GLA 45 AMG este, într-adevăr, un AMG, în ciuda motorului I4 de doar 2,0 litri. Şi este cel mai tare GLA din gamă. Aşa că dacă dispui de 60.000 €, du-te fuguţa la Mercedes şi cere-le un GLA 45 AMG la test drive.
Însă GLA 45 AMG vine şi cu dezavantaje – pe lângă preţul acela care te-a lăsat un pic cu gura căscată – pe care un GLA normal le acoperă. Am făcut un test şi cu GLA 220 CDI 4MATIC, adică cu cel mai cumpărat şi mai decent dintre GLA-uri. Iată ce am învăţat:
1. CALDĂ: Te uiţi după el (aproape) de fiecare dată când ieşi din maşină
Mulţi s-au obişnuit cu formele lui GLA, în timp încă nu şi-au dat seama că este un model diferit de A. Însă, ca mai oricare alt Mercedes-Benz, te face să te simţi mulţumit de tine pentru achiziţia făcută. N-aş îndrăzni să spun că este cel mai frumos crossover, însă singurul cu mai multă atitudine decât el este Lexus NX. Dar Lexus NX este atât de radical, încât nici tu nu eşti sigur dacă îţi place sau nu.
2. RECE: Este un Mercedes-Benz compact
Partea proastă este că nu se simte, raportat la fraţii săi din segmente superioare, ca un Mercedes. Dispune de mai toată tehnologia prezentă în gama Mercedes – şi în segment – însă nu-ţi redă starea de alint pe care o ai, de regulă, într-un model al brandului.
3. CALDĂ: Este un Mercedes-Benz compact
Partea bună aici este că, din punct de vedere al preţului, nu ai nevoie de multă vorbă de convingere ca să-l treci pe lista scurtă. GLA 220 CDI 4MATIC pleacă de la 39.233 €, poziţionându-se între Audi Q3 quattro şi BMW X1 xDrive cu motorizări apropiate. În plus, în naturii sale, este spaţios şi practic. Şi economic, căci nu strânge de gât motorul de 2,2 litri.
4. RECE: Motorul de 2,2 litri este necizelat
Motorul sună ca un tractoraş. Ce-i drept, trage ca un tractoraş – adică are 350 de Newtoni-metru de cuplu motor, manageriat cu simţ de răspundere de cutia în şapte trepte. Şi, mai enervant decât faptul că sună ca un tractoraş este faptul că este atât de satisfăcător – în termeni de putere, performanţe, consum – încât deprinzi convingerea că ţi-ar părea rău după el dacă ai alege benzină.
5. CALDĂ: Nu pare pregătit pentru off-road, dar este
Când te gândeşti la GLA, te imaginezi coborând dintr-unul în faţa unui local high-class, în centru unui oraş aglomerat. Dar apoi mai sunt şi localurile alea high-class cocoţate pe vârfuri de deal, fără acces facilitat de asfalt sau dale sau pietriş. Cu GLA poţi să scurtezi drumul, căci cuplul dieselului şi transmisia integrală sunt acolo, pentru tine. Doar să ai grijă la extremităţile maşinii dacă ţi-ai pus şi kit-ul AMG.