Suzuki Swift Sport – Test in RO

Publicat: 26 02. 2009, 13:27

Micuţul Swift este una dintre cele mai interesante maşini din segmentul B. Are o caroserie foarte compactă, un aspect care parcă emană sportivitate (însă într-o manieră puţin ciudată) şi, nu în ultimul rând, un apetit mare atunci când vine vorba de distracţie. Direcţia nu este foarte asistată, ceea ce înseamnă că roţile din faţă îţi comunică exact ceea ce trebuie să ştii, iar pe viraje “spatele” te lasă cu senzaţia că ar vrea să plece, în timp ce faţa devine foarte ascultătoare atâta timp cât nu forţezi nota.

Dar, după cum ştim foarte bine, reţeta pentru prepararea unui hothatch nu este deloc complicată. Renault a luat un Clio şi a scos RS-ul. Ford a luat o Fiesta şi a scos ST-ul. Opel a creat un monstru OPC dintr-un simplu Corsa. Iar Suzuki, ei bine, Suzuki îl deţine pe acest Swift Sport – o maşină care nu are absolut… nici o legătură cu modelele menţionate mai sus.

În primul rând, nu are decât 125 de cai-putere, proveniţi dintr-un propulsor aspirat de 1,6 litri – în timp ce RS şi OPC au aproximativ 200. Fiesta ST şi mai nou Corsa GSI au câte 150, respectiv 160 de cai- putere, aşa că nici cu ele n-aş putea compara Swift-ul. Dar nici “hothatch” nu-l putem numi pe Swift. Îi putem spune “călduţ”… dar în nici un caz “fierbinte”.

Există totuşi un prag până la care Swift Sport îţi lasă impresia că nu se află mai prejos decât vreunul dintre modelele cu care l-am comparat. Motorul nu urcă în ture cu grabă, însă urcă. Iar când spun “urcă”, mă refer la faptul că acul trece de 7.000 rpm – şi în asta stă magia unui motor japonez. Pe deasupra, sună plăcut atunci când îl turezi bine.

Tocmai din această cauză rămâi cu impresia că parcurgi o anumită distanţă într-un timp foarte scurt… ca şi cum te-ai afla într-un Clio RS. În realitate, însă, Swift Sport ajunge la 100 km/h în 8,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 200 km/h. Nu sunt cele mai impresionante cifre, însă pentru 14.500 de euro (taxe incluse), sunt mai mult decât decente. Personal, am rămas cu impresia că acestui automobil i-ar fi trebuit cel puţin încă 40-50 de cai-putere pentru a vedea exact ce poate şasiul. Sunt convins că ar fi fost de-a dreptul spectaculos.

Totuşi, Swift rămâne în continuare o maşină în care te poţi distra foarte mult. Mi-au plăcut atât direcţia, cât şi stabilitatea pe viraje, cu toate că frânele trebuie lucrate la greu atunci când te dai într-adevăr la maşină.

Înăuntru, Sport-ul vine dotat cu aer condiţionat automat, geamuri electrice, radio-CD cu MP3 (un sistem audio surprinzător de reuşit), volan sport din piele, scaune sport, pedalier sport, ESP, ABS, airbaguri-cortină şi multe altele. Dacă luăm în considerare raportul preţ/performanţe, putem spune că Suzuki Swift Sport nu are încă rival. Foarte impresionant pentru o maşină lansată în toamna lui 2005.