Suzuki Grand Vitara (3 uşi) 1,9 DDiS – testul offroad

Autor: Dan Vache 13 oct. 2008 Test drive

Suzuki Grand Vitara loves mud!Dar uite că maşinuţa nu te lasă de izbelişte pe drumurile de ţară desfundate sau chiar prin pădure. Cu alte cuvinte, Suzuki Grand Vitara, în versiunea cu trei uşi, beneficiază de o doză deloc de neglijat de fun în offroad – cu limite clare datorate tehnicii moderne.

Comportamentul pe drumurile de ţară desfundate este cel mai surprinzător, pentru că Suzuki Grand Vitara se arată manevrabil şi (prea) confortabil în condiţii de macadam. Dacă un offroader serios, gen Mitsubishi L200, de asemenea un amator de drumuri desfundate, te serveşte cu o porţie serioasă de zdruncinături, în aceleaşi condiţii Suzuki Grand Vitara alunecă aproape graţios, şocurile încasate resimţindu-se mult mai puţin în habitaclu.

În cazul de faţă, "alunecă" este un termen foarte potrivit, deoarece pneurile de stradă, cam uzate (lucru remarcat şi pe curbele de viteză de pe şosea), au impus o atenţie mai mare la păstrarea traiectoriei. Însă glisajele şi trecerile prin bălţi chiar sunt un deliciu (nu uitaţi de ştergătoare!), mai ales că vorbim de viteze de 60-70 km/h. Prin comparaţie, un Logan ar trece în aceleaşi condiţii cu maximum 30 km/h. Şi nici nu arată aşa bine stropit de la un capăt la altul ca şi Suzuki Grand Vitara.

Se preteaza si la mici vitejiiAtunci când lucrurile se complică, există posibilitatea apelării la reductor, însă drumurile noroioase pot fi parcurse şi fără asistenţa acestuia, dacă ai viteza potrivită. Totuşi, reductorul îşi face simţită utilitatea când vorbim de pante ceva mai abrupte, pe care, cu avânt, Suzuki Grand Vitara le abordează aproape fără nici o emoţie. Ba chiar am rămas foarte surprins că, în ciuda gumelor nepotrivite pentru aşa ceva, Grand Vitara s-a descurcat onorabil pe covorul de frunze ude din pădure.

Dezavantajele apar rapid dacă se exagerează: ambreiajul dă semne de oboseală (mai întâi olfactiv), iar garda la sol cam redusă a afectat scutul din plastic. Ceea ce înseamnă că, dacă vrei să te distrezi puţin, trebuie mai întâi să te asiguri că zona nu ascunde capcane cum ar fi bolovani sau gropi prea adânci. Pentru că, nu-i aşa, după aceea vrei să pleci acasă pe şosea şi pe roţile maşinii, nu tractat.

Bunicul este inca alpinist...Faţă de bunicul său alpinist (adică prima generaţie Vitara), noul Grand Vitara arată ca un gamer boy care ar face mai bine să stea deoparte când vine vorba de offroad. Totuşi, încălţat cu pneuri măcar all-terain, puteam fi mai îndrăzneţ la volanul lui Suzuki Grand Vitara, garantat. La fel de garantat, însă, ar trebui făcută o vizită în service după fiecare ieşire mai temerară în afara şoselei. Şi asta deoarece spoilerele sunt joase, dar, mai mult decât atât, maşina beneficiază de multe sisteme electronice.

De exemplu, noroiul depus pe discuri afectează rapid capacităţile de frânare, iar CD-ul preferat ar putea deveni rebut de la prea multe şocuri resimţite de sistemul audio. Din punctul de vedere al electronicii, Suzuki Grand Vitara este un SUV modern, distracţia în offroad putându-l prejudicia la fel ca pe oricare maşină concurentă. Însă, per total, micul japonez este un allrounder mai bun decât te-ai aştepta – mai ales că targetul vizat se presupune că nu e amator de vitejii în afara şoselelor, ci doar de escapade relaxante.

La revenirea pe asfalt, concluzia este una foarte bună pentru Suzuki Grand Vitara: are capacităţi în offroad peste media SUV-urilor compacte de pe piaţă la ora actuală. De fapt, ce concurenţi are această maşină şi cum se situează faţă de ei? Vom vedea în ultimul episod al acestui mic test cu ocazia Suzuki Fest 2008.

VEZI IMPRESIILE DIN TESTUL URBAN.

VEZI IMPRESIILE DIN TESTUL LA DRUM LUNG.

VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE SUZUKI FEST 2008!


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide