Suzuki Grand Vitara (3 uşi) 1,9 DDiS – testul la drum lung
Suzuki Grand Vitara stă chiar lângă intrarea în hotel şi mă simt puţin mândru că toată lumea care intră se uită foarte curioasă la maşină. Este, practic, venit din viitor pe lângă Samuraii, Vitarele şi Jimnyurile preparate de offroad.
De fapt, nu este venit din viitor, ci de la numai 200 km depărtare, din Bucureşti. Practic, azi mi-am făcut o idee fundamentată despre cum se comportă maşina pe şosea, la drum lung – dar nu numai eu, ci şi partenerii de trafic. Cu care m-am alergat, ca să spun lucrurilor pe nume. Nu foarte tare, deoarece 140 km/h este viteza maximă la care maşinuţa se simte ok – dacă depăşeşti acest prag, motorul urcă peste 3.500 rpm, devine mult prea zgomotos şi nu mai are vână.
Marele minus în calea entertainmentului la volan este imprecizia schimbătorului, care nu agreează schimbările din scurt. Mai remarc un mic minus, anume resursele relativ limitate ale motorului, care se plafonează rapid peste 3.500 rpm, aşa încât depăşirile mai din scurt necesită un avânt serios, cam la acelaşi nivel cu un motor pe benzină.
Nici consumul nu mi-a dat motive de satisfacţii majore (deşi acum preţul motorinei a mai scăzut), pe drumul Bucureşti – Sighişoara consumul mediu fiind cam de 10 litri/100 km. Probabil un stil de conducere mai normal ar fi dus consumul mediu în zona 8-8,5 litri/100 km – plus că eu am mers mare parte din timp cu peste 120 km/h, iar restul traseului a constat din mers bară la bară prin Bucureşti şi pe Valea Prahovei. Deci nu m-a interesat economia de combustibil.
Cam atât despre partenerul promotor.ro la Suzuki Fest 2008 – azi este prima zi, a înscrierilor, întâlnirilor, socializării şi a "şedinţei tehnice" de seară. Pe care toată lumea o aşteaptă cu nerăbdare. Pentru că i se mai zice şi "chef", iar veveriţele Suzuki ştiu să se distreze! O să vedeţi în acest weekend, aici, pe promotor.ro.
VEZI IMPRESIILE DESPRE TESTUL URBAN.