Subaru Impreza Diesel – test in RO
Este ca atunci când doreşti să îţi cumperi un lucru, ai perspectiva sumei necesare, pe care ştii sigur că o vei strânge, şi afli că acel ceva pe care îl vrei nu mai există. Aici, în altă ţară, pe planetă. Este o durere adâncă, atât de puternică încât îţi vine să-ţi smulgi inima din piept şi să te uiţi la ea întrebându-te ce faci în continuare. O îngrijeşti sau o arunci?
Există momente în care sunt sigur că ne-ar fi mai bine fără sentimente. Pentru un om condus de inimă, imposibilitatea urmării viselor echivalează cu vestea pe care o poate primi un pilot de curse că echipa sa a dat faliment. Pentru piloţii de pe Terra, vestea retragerii lui Subaru din WRC a însemnat îngheţul inimii. Pentru presă, pasionaţi şi clienţi, acelaşi lucru.
Japonezii încearcă deci să domesticească unul dintre cele mai frumoase animale ale lumii auto. Şi aşa a apărut cuminţica Impreza, noul STi, mai rapid şi totuşi mai puţin periculos şi agresiv ca niciodată, iar acum această “scamatorie”, prima Impreza diesel din istorie.
Văzut ca o salvare şi în acelaşi timp ca o soluţie logică pentru un model compact complet reinventat, acest motor diesel boxer în patru cilindri poate fi crucea lui Subaru deoarece, cred eu, a fost lansat prea târziu.
Cu totul altfel ar fi stat situaţia dacă, la lansarea noii generaţii, Impreza ar fi beneficiat de serviciile acestui propulsor, care nu a reuşit să convingă sub capota fraţilor mai mari Legacy sau Outback. Asta pentru că, pur şi simplu, sunt sigur că motorul a fost creat special pentru Impreza. Cred că l-au şi construit pe caroseria acesteia şi realizezi imediat acest lucru după ce conduci Legacy. Sau imediat ce cobori din această nouă Impreza diesel.