Cu o putere maximă de 150 CP şi 350 Nm, Impreza diesel este mai puternică decât versiunea WRX, care, chiar dacă oferă 80 CP în plus, are un cuplu cu 30 Nm mai mic. Şi cum cuplul contează cel mai mult, iată un Subaru diesel interesant.
Foarte interesant, având în vedere că, în clasa motorizărilor diesel de doi litri turbo din lume, doar propulsorul lui 120d mai oferă un cuplu de 350 Nm. Am spus “turbo” deoarece există şi propulsoare bi-turbo de doi litri ale căror puteri trec de 200 CP, iar Subaru a anunţat demult deja că Impreza va primi aşa ceva sub capotă.
Până atunci, cine s-a gândit vreodată că nu va cheltui bani pe un Subaru diesel pentru că acesta nu există poate să se ia de mână cu cel care spunea că un Subaru diesel ar fi o prostie şi să se ducă la un showroom. Impreza diesel este o maşină pe care trebuie să o conduci dacă ai mai condus compacte diesel.
Este complet diferită de ceea ce s-a produs până acum şi, deşi concurează direct VW Golf 2.0 TDI 4motion, momentan doar imaginaţie pentru cei care ar vrea să îl testeze, maşina asta are ceva diferit. Este acel ceva japonez regăsit şi în noua Mazda3, pe care am condus-o în urmă cu câteva luni.
Subaru a renunţat la reductorul pentru tracţiunea integrală permanentă şi, sincer, bine a făcut. Poţi să îţi cumperi Impreza diesel doar cu tracţiune integrală şi nu ai nevoie de reductor la o maşină compactă. Decât dacă vrei să urci scările blocului cu ea.
De la Impreza diesel primeşti însă ce vrei. Disponibilă doar în două versiuni de echipare, 2.0D şi 2.0D Sport, Impreza diesel are un preţ de pornire fără TVA de 21.900 de euro, ceea ce nu o face o compactă foarte ieftină. Dar vorbim despre o sumă de care te vei bucura în cel mai sportiv mod cu putinţă. Asta deoarece Impreza diesel păstrează viu sentimentul pe care l-ai avut prima oară când te-ai urcat într-un Subaru.
Mereu am simţit că trăiesc mai mult atunci când schimb treptele la 7.000 rpm într-un Subaru. Cursa scurtă şi perfect etajată a schimbătorului, ambreiajul tare, zgomotele transmisiei, sunetul boxer sunt acele mici detalii care te fac să te îndrăgosteşti de o maşină cu un interior rămas, calitativ, undeva la nivelul anului 2000.
Impreza diesel nu este deloc atât de rea pe cât sună când te duci la un dealer să ceri un pliant despre ea şi trebuie să rosteşti “minunatul” cuvânt “diesel”. Boxer-ul în patru cilindri alimentat cu motorină este un motor foarte bine echilibrat, cu vibraţii aproape insesizabile şi care îşi face anunţată prezenţa auditiv doar la relanti.
Chiar şi aici nu există nici un fel de vibraţii dar, poate ca o răzbunare a sufletului, vrei să porneşti cât mai repede pentru a nu mai auzi sunet de diesel într-un Subaru. Şi imediat ce porneşti acesta dispare. Cutia cu şase trepte este etajată scurt şi schimbi treptele destul de des. La acceleraţie puternică, maşina pleacă la fel ca un glonţ dacă decuplezi electronica, iar motorul sună fantastic pentru un diesel.