Smart Mhd
La eliberarea frânei, motorul reporneşte automat. Pentru a face acest lucru, smart foloseşte un starter-generator antrenat pe curea ce înlocuieşte electromotorul clasic şi alternatorul. De asemenea, bateria este diferită de cea a modelului normal. Sistemul de oprire şi pornire automată a motorului permite scăderea consumului de carburant cu până la 8%, susţine constructorul, precum şi limitarea emisiilor poluante.
Smart mhd este disponibil atât pentru modelul fortwo coupe cât şi pentru versiunea cabrio. Sistemul este asociat cu propulsorul de 1.000 cmc cu trei cilindri, de origine Mitsubishi, ce este prezent pe toate modelele smart pe benzină. Acesta este disponibil în mai multe variante de putere. Singura variantă asociată cu sistemul mhd are 70 CP. Motorul este relativ zgomotos şi induce ceva vibraţii în caroserie, mai ales la rece.
Oprirea automată se face aproape fără să simţi, însă pornirea este resimţită din plin de cel de la volan. Cutia de viteze secvenţială poate fi comandată prin intermediul levierului sau cu ajutorul clapetelor amplasate pe volan. Există şi un mod automat, dar acesta comandă foarte lent schimbările de treaptă.
Smart mhd este un vehicul urban incredibil de practic şi uşor de folosit în aglomeraţia unui oraş cum este Bucureştiul. În afară de sistemul de oprire şi pornire automată a motorului, smartul mhd se conduce şi se simte la fel ca un smart normal. Singura problemă a acestui model este preţul. Ca şi celelalte modele din gama smart, versiunea mhd are un preţ de achiziţie ridicat, versiunea testată de noi costând 15.595 euro cu TVA.