smart fortwo facelift testat în România

Autor: Constantin Ciobanu 29 mart. 2011 Test drive

Am scos la plimbare un smart fortwo light shine cu
propulsor de 999 cmc
, supraalimentat, care dezvoltă
84 CP la 5.400 rpm şi un cuplu motor de 120 Nm de la 2.000
rpm până la 4.750 rpm
. Marele minus al modelului,
transmisia softtouch, acum s-a evaporat. Softul transmisiei
este nou
, iar acum chiar putem spune că smart fortwo este
o maşinuţă agreabilă. Ar fi loc de mai bine la capitolul
transmisie, dar lucrurile au evoluat semnificativ în bine.
Schimbările de treaptă sunt mult mai rapide, mai intuitive. Golul
de putere în cazul schimbărilor de treaptă s-a diminuat
sensibil.

În primul rând trebuie să te obişnuieşti cu dimensiunile,
paradoxal. Dacă trebuie să parchez lateral un Viano, nu am nici o
problemă. Cu smart-ul m-am chinuit 3 minute, în schimb recuperezi
prin oraş. Puţin a lipsit să nu am un Range Rover Sport pe
conştiinţă, a crezut că poate trece pe unde m-am strecurat cu
gămalia. Bun sistemul de frânare de la Range. În cazul în care eşti
grăbit şi te sprijini pe pedala de acceleraţie trebuie să te
obişnuieşti cu modul brutal în care este livrată puterea încă de la
turaţii joase. Sunt momente în care cutia uită să urce o treaptă,
rămâi blocat în 6.000 rpm. Trebuie să ridici puţin
piciorul de pe acceleraţie, şi gata.


Repartiţia maselor
poate fi considerată o problemă la smart. În
cazul rulării pe o suprafaţă cu aderenţă scăzută ies la suprafaţă
mult mai timpuriu limitele dinamice. Subvirarea intervine şi poate
surprinde uneori, asta şi datorită dimensiunilor extrem de compacte
ale maşinii. În acelaşi timp te poţi trezi oricând într-o
supravirare spectaculoasă. Electronica lucrează bine, dar sunt
momente când este luată prin surprindere. S-a mai evaporat în bună
măsură şi tangajul în cazul frânărilor sau accelerărilor. Un minus
real în cazul acestui model este consumul. Te poţi apropia
de cei 6,3 litri declaraţi de constructor
, dar trebuie să
ai în dreapta un terapeut specializar în tehnici de relaxare.
Dacă faci parte din trafic ajungi la un 9-10 litri în mediu
urban
.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide