Deşi
este un model generos dimensionat nu sunt probleme de acomodare cu
dimensiunile maşinii. Chiar ai senzaţia că eşti la volanul unui
automobil de dimensiuni mai mici. Modelul avut la test avea sub
capotă un propulsor diesel de 1.968 cmc care dezvoltă 170
CP la 4.200 rpm şi un cuplu motor de 350 Nm disponibil pe între
1.750 şi 2.500 rpm. La acest propulsor am avut companie o cutie DSG
cu şase rapoarte.
Din oferta de propulsoare tind să cred că această motorizare
este cea de recomandat pentru Superb Combi. Un propulsor elastic,
ajutat de o cutie excelentă şi care se dovedeşte extrem de
silenţios. Un paradox pentru un propulsor TDI. Lucru parţia
confirmat de un prieten, proprietar de Skoda Octavia TDI care a
crezut că sub capotă am un motor pe benzină. Propulsorul are
puterea de a diminua cele 1.669 kg ale maşinii, nu
vei acuza o eventuală senzaţie de submotorizare.
Caracterul
propulsoarelor TDI din grupul VAG este prezent, până undeva în zona
2.000 rpm propulsorul nu trage semnificativ, urmează o explozie,
puterea este livrată ferm pentru ca lucrurile să se liniştească
spre 4.000 rpm. Mai sus nu are rost să urcaţi cu acest motor pentru
că veţi câştiga doar decibeli. Prin urmare o plajă de utilizare de
aproximativ 2.500 rpm, pare uşor redusă dar nu trebuie să vă
faceţi probleme în cazul unei cutii DSG, are ea grijă de totul.
Cutia oferă şi un mod manual de schimbare a vitezelor, fie din
grila de pe tunelul median a cutie fie prin intermediul clapetelor
de pe volan. Modul manual se justifică în cazul utilizării frânei
de motor pentru că de schimbare manuală a treptelor, de
sportivitate putem vorbi dar nu au nici o legătură cu mesajul
acestui elegant combi. În rest cutia în modul automat se achită
perfect de sarcină, chiar şi în cazul unui kickdown mai violent în
cazul unei depăşiri cutia retrogradează 2-3 trepte.
Direcţia
este precisă şi cu un feedback corect pentru acest
segment. În cazul unor frânări violente de la viteze
superioare Superb Combi rămâne pe traiectorie, nu deviază. Frânele
au un bun dozaj şi dau încredere celui de la volan. Totuşi este
nevoie de o mică acomodare cu distanţele de frânare şi presiunea
exercitată pe pedală. Este nevoie de ceva mai multă presiune în
pedala de frână pentru a obţine acelaşi rezultat. Greutatea
modelului se simte, dar este doar o problemă de obişnuinţă.
Fără a vorbi de un condus sportiv, pe viraje maşina are ruliu,
poate chiar unul uşor prea mare, dar se manifestă la atacarea ceva
mai curajoasă a acestora. O ţinută de drum neutră, cu manifestări
ale subvirării progresive care în funcţie de reacţiile celui de la
volan pot conduce la supravirări care devin interesante. Spatele
devine sensibil în cazul rulării pe suprafeţe cu aderenţă scăzută.
Aşadar o atenţie sporită chiar şi pe virajele care pe exterior au
praf sau nisip.
Electronica intervine plăcut pentru a corecta traiectoria, dar
şi aceasta are limite când vine vorba de 4,83 metri lungime şi
1.669 kg. În ceea ce priveşte consumul, acesta în mediul
urban poate varia de la un 8,5 litri în cazul unui trafic normal
până la un 11,5 litri în cazul unui rulaj bară la bară în
dimineţile aglomerate. Extraurban se pot atinge fără
probleme valorile furnizate de constructor în cazul unui rulaj
paşnic. Setarea suspensiei evident pune accentul pe confort. Plăcut
este că deşi avem o cutie de rezonanţă imensă dacă ne raportăm la
interior, zgomotele de la trenul de rulare în cazul rulării pe
suprafeţe detriorate sunt insignifiante.