Aceast
model este în linii marii doar interior, la acest capitol
Superb break vrea să îşi umilească adversarii. Modelul avut la
test era în echiparea Elegance plus ceva opţionale care au sporit
gradul de şarm. Dar… O planşă de bord elegantă, sobră, masivă cu
mici artificii de design menite a sugera un aer premium. Am
apreciat simplitatea acesteia, faptul că nu eşti asaltat de vizual
de multe detalii de design, iar accentul a fost pus pe
ergonomie.
Chiar
dacă la interior putem vorbi de multe elemente comune cu ale
celorlalte modele din grupul VAG, totuşi Skoda a reuşit în
timp să îşi creeze o imagine de marcă şi în ceea ce priveşte
ambianţa interioară, iar acest lucru este bun. Consola
centrală este masivă dar faptul că pe aceasta găseşti doar un mare
display cu funcţia touchscreen de unde accesezi sistemul audio,
telefonul, navigaţia simplifică lucrurile. Sub această unitate
găseşti comenzile sistemului de climatizare.
Tabloul de bord este compus din două ceasuri mari care încadrează
un display destul de mare pe care sunt afişate atât informaţiile
furnizate de computerul de bord, cât şi, în funcţie de preferinţe,
cele de la sistemul audio sau navigaţie. Senzaţia de plăcut este
accentuată de materialele utilizate şi calitatea asamblării. Iar în
acest punct trebuie să fac o mică pauză. Sunt mici
discrepanţe din punctul de vedere al materialelor în
Superb.
În
general partea superioară a habitaclului este realizată din
materiale corecte pentru segmentul pe care Superb îl atacă. În
schimb de la nivelul geamurilor în jos începi să descoperi şi
detalii care strică puţin armonia. Nu mă refer la plasticile mai
ieftine din zona inferioară a habitaclului, deja sunt un lucru
firesc pentru toţi costructorii. În schimb am fost puţin dezamăgit
de senzaţia resimţită în urma contactului cu tapiţeria. Un aer de
ieftin te loveşte.
Plus
că nu am înţeles de ce în zonele expuse unei uzuri mai puternice
cum ar fi cotiera centrală sau panourile portierelor este folosit
un material textil care este puternic predispus la a se încărca
destul de uşor în timp cu impurităţi, lucu ce conduce la un aspect
de interior murdar. Probabil acest detaliu poate fi rezolvat cu
ajutorul listei de opţionale, dar am observat acest lucru şi la
alte modele Skoda. Poziţia la volan este bună, la acest capitol nu
am motive de angoasă, iar faptul că volanul poate fi reglat atât pe
înălţime cât şi profunzime ajută la găsirea unei poziţii
corecte.
Totuşi am rămas surprins să descopăr locuri limitate de depozitare
pentru locurile din faţă. Există dar nu la un nivel care să egaleze
mesajul transmis de acest model.
Locurile spate… păi ce ar fi de spus aici, poate doar ce au spus
cei de la Skoda: doar Audi A8 cu ampatament mărit oferă un
spaţiu mai mare în spate decât Superb în grupul VAG. Şi
totuşi. Adevărat, la nivelul picioarelor nu prea am găsit modele
care să concureze real Superb. Doar limuzinele cu ampatament mărit.
În schimb la nivelul capului lucrurile nu stau foarte bine.
În
cazul meu, la o înălţime de 187 cm şi o poziţie corectă pe
bancheta spate am descoperit că nu am spaţiu la nivelul
capului. Dacă în schimb adopt o poziţie de canapea de
duminică lucrurile se rezolvă, dar nu consider asta o soluţie.
Spaţiu pentru trei persoane există suficient pe bancheta spate, iar
faptul că există guri de ventilaţie în stâlpii laterali contribuie
la o creştere a confortului. De efect şi displayul amplasat pe
cotiera centrală pentru locurile spate unde este afişată ora şi
temperatura exterioară, dar gradul de utilitate nu prea l-am
identificat în afara celui de impresie artistică.
Chiar
poate fi un reper care poate avea de suferit în timp dacă pe
bancheta spate ai depozitat copii ceva mai temperamentali care dau
din picioare. Superb Combi mai are un atuu, şi anume volumul
portbagajului. Până acum lider era Ford Mondeo cu ai săi
542 litri sau 1.733 litri dacă se rabata bancheta spate. Superb a
dus scorul la 633 litri sau 1.865 litri dacă se renunţă la bancheta
spate.
În
cazul în care pentru portbagaj se optează pentru podeaua dublă,
lucru pe care îl recomand, se vor sacrifica câţiva litri din
volumul total dar veţi descoperi în cazul rabatării banchetei spate
că se obţine o suprafaţă de încărcare perfect plană. Apoi ruloul
prelatei portbagajului poate fi depozitată în cazul transportării
unor obiecte voluminoase în spaţiul rămas sub podea.
Un
detaliu util şi extrem de practic. Bancheta spate are încorporat în
spătar, ca opţiune, o plasă care se prinde în tavan care are rolul
de a preveni intruziunea în habitaclu a bagajelor sau a unui
eventual animal de companie. În funcţie de nivelul de echipare, în
spatele pasajelor roţilor spate există două spaţii de depozitare
destul de mari care pot fi acoperite. Portbagajul poate fi deschis
din cheie, de la un buton amplasat pe consola mediană sau în modul
clasic. Este acţionat electric, aşa că trebuie să îl lasaţi să se
manifeste.
Dacă
tot există un buton pe hayon de unde poate fi comandată închiderea
lui, nu am înţeles de ce această funcţie nu există şi pe cheie şi
de la butonul de pe consolă. Oricum la capitolul portbagaj Superb
Combi impresionează. Poate fi transformat la nevoie într-un
dormitor pentru două persoane, şi două persoane înalte, 190 cm. Un
plus pentru operaţiunea de rabatare a banchetei spate şi a
spătarului acesteia, extrem de intuitivă şi uşoară
operaţiunea.