Preţurile încep de la circa 13.000 de euro şi ajung la 19.200 de euro la data scrierii acestui articol. Cât de mult merită să plătiţi pe un Rapid?
Sfatul meu este să optaţi fie pentru un Rapid 1.2 TSI 105 CP Business (15.774 euro), fie un Rapid 1.2 TSI CP Elegance (16.777 euro). Nu urcaţi mai sus de 17.000 de euro pentru această maşină, căci veţi primi suficiente dotări pentru a vă bucura de ea câţiva ani dar şi pentru a obţine o valoare de revânzare foarte bună, fără a pierde banii daţi în plus. Zona `de aur` se află, aşadar, între 15.000-17.000 de euro.
Materialele sunt ieftine şi gri, dar solide şi par fiabile. Sentimentul de bine făcut predomină.
Fără a fi „low-cost”, Skoda Rapid nu excelează, aşadar, prin nimic, dar este o maşină decentă, simplă, sigură, robustă, care te va duce în siguranţă de la A la B fără a cere prea mult carburant, fără a te zdruncina sau a te supăra cu ceva. Este un exemplu perfect de maşină utilă care va fi iubită de românii cu simţ practic şi de firmele care vor berline accesibile cu tehnologie germană pentru flote.
Un calandru simplu, minimalist, dar plin de forţă. În curând peste tot în jurul nostru!
Cu un portbagaj uriaş, cu spaţiu suficient de mare pentru patru-cinci adulţi, cu motorizări noi şi economice, Rapid va fi pe placul celor care vor mai întâi de toate o maşină accesibilă şi economică. Şi, datorită soluţiilor tehnice simple şi deja încercate, are toate şansele să fie o maşină fiabilă, chiar dacă pentru asta renunţă la rafinament. Dacă şi preţurile s-ar modera între timp cu vreo 1.000-1.500 de euro mai jos, lucrurile ar sta şi mai bine.
„Farmecul” automobilistic îi va fi rezervat, aşadar, noii Skoda Octavia. Dar despre ea, într-un articol de test viitor. Până atunci, ţineţi minte: fără a fi un low-cost, noul Rapid este, în realitate, un pui de Octavia. Trataţi-l ca atare!