Skoda Octavia RS TD – test in RO
Am reuşit din start să-mi amintesc atât de punctele sale forte cât şi de cele mai puţin fericite. Principala problemă a lui RS TDI este existenţa variantei pe benzină, sau RS TFSI – care are marele avantaj de a fi: mai rapidă, mai rafinată şi mai capabilă de-a cânta frumos pe evacuări.
Însă care ar fi farmecul unui RS diesel dacă acesta n-ar fi mai economic decât alternativa pe benzina? Exact despre asta este vorba în “propoziţie”. Un hot hatch capabil să obţină un consum mediu de mai puţin de 6 litri / 100km. Trebuie să recunosc că indiferent cât de mult îmi place TFSI-ul, în momente precum cele din prezent, acum, aici, 2009, recesiune, aş prefera diesel-ul.
Abia în viteza a 3-a poţi să beneficiezi de putere şi de cuplu aşa cum îţi doreşti tu iar asta face din Octavia RS TDI o maşină excelentă pentru drumuri lungi, depăşiri la viteze de peste 100km/h şi bineînţeles să nu uităm de factorul economic unde ai numai de câştigat explorând “extraurbanul”.
Pe hârtie nu sună ca find extrem de rapidă (0-100 în 8,5 sec, viteză maximă 225km/h), însă după ce o conduci puţin realizezi că este suficient de sprintenă pentru a purta numele de RS.
Interiorul este mai sportiv decât cel al unei versiuni de bază sau chiar şi cel al unei versiuni mai de top precum un L & K. Scaunele oferă un suport lateral suficient de bun iar pe viraje chiar vei avea nevoie de el.
Direcţia este şi ea mult mai fermă iar cei 350Nm aproape că nu o influenţează deloc la demaraje. Lipsa de “torque steer” m-a surprins şi prima dată când am condus-o.
În ziua în care am dus maşina înapoi am reuşit să trag şi o concluzie destul de personală. De fapt a fost mai degrabă o constatare. Această maşină mi s-a potrivit foarte bine şi dacă aş avea 20.692 euro CIP în mână pentru o maşină nouă, cu siguranţă gândul m-ar duce mult şi bine spre ea.
Aştept RS-ul cu facelift…